Hoi, ik moet voor economie op school een presentatie maken over onderhoud van paarden. Nou ben ik benieuwd naar hoeveel jullie paard kost enz. Zouden jullie dit voor me in willen vullen? Het liefst antwoorden even naar mij PBen...
Wat voor een paard heb je en hoeveel kostte die? (evt. ook wat hij allemaal kon voordat je hem kocht vermelden)
Waar stal je je paard en hoeveel ben je daar aan kwijt?
Hoeveel kost hooi, biks, stro enz. enz.? Hooi: 2,30 euro per klein baaltje, biks 7,49 per zak (havens), granenmix 8,nog wat per zak, sto: 1 euro per klein baaltje.
Hoe veel kostte je zadel, hoofdstel en dekens enz. enz. ? Zadel 1300 euro, hoofdstel geen idee, 100 euro of zo? (kieffer), dekens: verschillend. Duurste is van Anky (180 euro), verder heb ik nog zweetdekens, zomerdekens, waterdichte deken, uitrijdeken. Prijzen weet ik zo niet.
Hoeveel (vaste) kosten hebben jullie bij de dierenarts en hoefsmid? Smid: 75 euro voor vierkant beslaan. DA is niet te zeggen. Standaard 1x per jaar enten (weet zo niet wat het kost). en dan nog de onvoorziene kosten.
Is je paard verzekerd?
Zo ja...waar dan en hoeveel kost dat... ja. maar geen idee.
Geven jullie ook nog veel geld uit aan extra dingen voor je paard?
Zo ja...hoeveel dan? Ja. Veeeel geld. Wormenkuren (zijn niet extra, maar wel duur), snoepjes, appels, wortels, supplementjes, nieuwe spullen (halster, peesbeschermers, noem maar op)
Hoeveel tijd ben je gemiddeld per dag kwijt om voor je paard te zorgen? gemiddeld een uurtje of 2-3. Maar ik meer. Een enkele keer zelfs 24 uur. En dan niet alleen het paard, maar ook de wei, bak slepen, stal doen, schoonmaken, ziek paard, enz (paarden staan thuis)
Als je niet alle vragen kan of wil beantwoorden is het niet erg...