Vraagjes voor school...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Vraagjes voor school...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 16:31

Hoi, ik moet voor economie op school een presentatie maken over onderhoud van paarden. Nou ben ik benieuwd naar hoeveel jullie paard kost enz. Zouden jullie dit voor me in willen vullen? Het liefst antwoorden even naar mij PBen... Knipoog OK dan!

Wat voor een paard heb je en hoeveel kostte die? (evt. ook wat hij allemaal kon voordat je hem kocht vermelden)

Waar stal je je paard en hoeveel ben je daar aan kwijt?

Hoeveel kost hooi, biks, stro enz. enz.?

Hoe veel kostte je zadel, hoofdstel en dekens enz. enz. ?

Hoeveel (vaste) kosten hebben jullie bij de dierenarts en hoefsmid?

Is je paard verzekerd?
Zo ja...waar dan en hoeveel kost dat...

Geven jullie ook nog veel geld uit aan extra dingen voor je paard?
Zo ja...hoeveel dan?

Hoeveel tijd ben je gemiddeld per dag kwijt om voor je paard te zorgen?

Als je niet alle vragen kan of wil beantwoorden is het niet erg...

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:58

Wat voor een paard heb je en hoeveel kostte die? (evt. ook wat hij allemaal kon voordat je hem kocht vermelden)

Wij hebben 2 paarden. Simba en Loryen.
Simba is een van-alles-in-één-ras.. en Loryen ook Haha!

Wij hebben een stukje land 900 meter van huis, en daar staan ze ook.

Hoeveel kost hooi, biks, stro enz. enz.?

Hooi: € 1,85 per pak. Ze eten er 2 op in 3 dagen tijd. (ongeveer)
Stro: € 2,-- per pak. Er gaan er dik 2 per week door.
Biks. € 6,80 per zak. Zit 25 kg in. En ze krijgen allebei 2 kilo per dag.
Wortels: grote aanhangwagen vol kost € 20,--. (geloof ik)
Ze krijgen daar elk een halve emmer vol van.

Hoe veel kostte je zadel, hoofdstel en dekens enz. enz. ?

M'n zadel kosstte ik geloof (ff diep in m'n geheugen graven Ziek) € 640,-- ofzo? Ik geloof het wel Knipoog
M'n hoofdstel kostte € 49,95.
De winterdekens waren € 110,- per stuk. De zweetdekens iets van € 35,--/ € 40,--. En de regendeken was € 50,--

Hoeveel (vaste) kosten hebben jullie bij de dierenarts en hoefsmid?

De dierenarts komt bij ons meestal maar 1x per jaar om de inenting te geven en het gebit na te kijken. De hoefsmit komt als het nodig is.. en we hebben net een nieuwe dus ik weet nog niet precies wat hij kost.
Bij de vorige was het: bekappen € 15,-- en bekappen, en voor ijzers was € 40,-- en bekappen en rondom was geloof ik € 80,--??

Is je paard verzekerd?
Zo ja...waar dan en hoeveel kost dat...

Wij hebben de paarden niet verzekerd..

Zo ja...hoeveel dan?

Valt eigenlijk wel mee... alleen als ik vind dat ik nog wat nodig heb Schijnheilig
Of als ik iets leuks zie.

Hoeveel tijd ben je gemiddeld per dag kwijt om voor je paard te zorgen?
Dat hangt ervan af of ze in het land staan (24 uur) of 's nachts op stal.
Want als ze alleen in het land staan dan hoeven we ze er alleen maar een stuk gras erbij te geven per dag en wat water maar als ze op stal staan dan maak ik ze ook iedere dag schoon en dan hebben ze ook vaker eten nodig. En dan geven we ze 3x per dag eten. En dan zetten we ze 's ochtends ook weer buiten. 's ochtends zijn we er ongeveer 15 minuten mee bezig. Incl. reistijd. En 's middags ben ik meestal dik een uur bezig met uitmesten, voeren en op stal zetten. (maar dan doe ik vaak ook wel erg rustig aan hoor Bloos)

Nou.. volgens mij heb ik alles zo wel beantwoordt of niet?
Anders zeg je het maar.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:03

marleendv_88 schreef:
Hoi, ik moet voor economie op school een presentatie maken over onderhoud van paarden. Nou ben ik benieuwd naar hoeveel jullie paard kost enz. Zouden jullie dit voor me in willen vullen? Het liefst antwoorden even naar mij PBen... Knipoog OK dan!

Hoeveel kost hooi, biks, stro enz. enz.? Hooi: 2,30 euro per klein baaltje, biks 7,49 per zak (havens), granenmix 8,nog wat per zak, sto: 1 euro per klein baaltje.

Hoe veel kostte je zadel, hoofdstel en dekens enz. enz. ? Zadel 1300 euro, hoofdstel geen idee, 100 euro of zo? (kieffer), dekens: verschillend. Duurste is van Anky (180 euro), verder heb ik nog zweetdekens, zomerdekens, waterdichte deken, uitrijdeken. Prijzen weet ik zo niet.

Hoeveel (vaste) kosten hebben jullie bij de dierenarts en hoefsmid? Smid: 75 euro voor vierkant beslaan. DA is niet te zeggen. Standaard 1x per jaar enten (weet zo niet wat het kost). en dan nog de onvoorziene kosten.

Is je paard verzekerd?
Zo ja...waar dan en hoeveel kost dat... ja. maar geen idee.

Zo ja...hoeveel dan? Ja. Veeeel geld. Wormenkuren (zijn niet extra, maar wel duur), snoepjes, appels, wortels, supplementjes, nieuwe spullen (halster, peesbeschermers, noem maar op)

Hoeveel tijd ben je gemiddeld per dag kwijt om voor je paard te zorgen? gemiddeld een uurtje of 2-3. Maar ik meer. Een enkele keer zelfs 24 uur. En dan niet alleen het paard, maar ook de wei, bak slepen, stal doen, schoonmaken, ziek paard, enz (paarden staan thuis)

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:20

ik heb je ge-PBt.