Spoed --> paspoortquestion. Wat moet ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LMsWinnetou

Spoed --> paspoortquestion. Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 16:16

Hallo,
Ik zal 't proberen zo kort mogelijk te houden, neem alstjeblieft heel even de tijd het te lezen.

Ik zit met een probleempje. Sinds 2 jaar start ik op een appaloosapony. Hij is niet van mij. Een half jaar geleden werd ik gecontroleerd op wedstrijd, wat bleek, mijn chipnummer + basisenting stonden niet in het paspoort.
Dus de eigenaresse van die pony heeft het paspoort gelijk naar het KNHS opgestuurd. Die hebben het doorgestuurd naar 't appaloosa stamboek, omdat zij degene zijn die het moeten corrigeren.
Ik heb er toen even een tijdje niet zoveel aandacht aan besteed, ik ging nog steeds gewoon op wedstrijd, en nam eigenlijk aan dat de eigenaresse (die altijd mee gaat op wedstrijd) dat paspoort al weer terug had. Maar toen ik er laatst naar vroeg, bleek dat ze 'm nog steeds niet terug had.

Dus ik heb maandag gelijk het appaloosa-stamboek opgebeld, en die vrouw beweerde dat ze m in juli al terug had gestuurd naar de eigenaresse. Dus ik gister aan de eigenaresse vragen, maar ze heeft dr hele huis nog eens omgespit, en ze heeft 'm echt niet.

Wat moet ik nu? Ik ga zondag naar Indoor Meppel, maar daar kan ik toch echt niet zonder paspoort aankomen.. Heeft iemand ervaringen met dit soort dingen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:29

Vreemd dat de KNHS het chipnummer niet in het paspoort wilde zetten....ik heb namelijk mijn merrie op 1,5jarige leeftijd laten chippen en het paspoort eerst naar de KNHS gestuurd. Deze hebben het in het paspoort gezet en daarna heb ik het paspoort naar het stamboek gestuurd om het daar te laten registreren (wat overigens niet was gedaan kwam ik bij de stamboekopname achter Boos! ). Leuk detail: mijn merrie is dus een appaloosa-merrie, stamboekmerrie bij de NAS.
In juni is op de stamboekopname ook mijn paspoort ingenomen, omdat ze van veulenboek naar stamboek werd overgeschreven. Daar kreeg ik een papiertje bij waarin dus stond dat het een vrijwaring was en dat het stamboek voor een duur van 2 weken het paspoort had ingenomen voor administratieve zaken. Eind augustus, dus 2 maanden later, kreeg ik het paspoort terug. Voor mij ook enorm balen, omdat mijn merrie (net voor de stamboekopname) gedekt was en de dekking was incl. scannen. De hengst stond net over de grens in Belgie, en ik kon dus voor het scannen niet meer daar naar toe, had namelijk ook geen entingbewijs meer en durfde het risico ook niet te nemen. Heb ook diverse keren het stamboek gebeld, maar werd daar afgescheept, was druk en zo......al met al is het een duur geintje geweest, omdat ik dus dubbel heb moeten betalen voor het scannen.

Ik zou dus nogmaals het stamboek opbellen, om te vragen of ze het niet nog eens na willen kijken, en of ze anders voor het weekend nog een vrijwaring kunnen sturen, zodat je iets langer de tijd hebt om te zoeken naar het missende paspoort. En nog een tip: maak altijd kopien van je paspoort, ook van de entingsbewijzen!