Mijn paard is nu net 6 jaar en heeft tot vorig jaar altijd 24 uur/365 dagen buiten gelopen.
Ik kreeg hem vorig jaar april (net na de winter dus) en toen kwam hij zo uit de wei; dikke wintervacht en lange haren.
Hij staat bij mij dus voor het eerst op stal.
Ruime stal in een grote ruimte met zo'n 30 andere paarden, hij heeft wel een buitenluik waar geen wind op staat.
Nou zit hij nog kort in zijn vacht en ik wilde wachten met een deken omdoen totdat hij wat meer haar ging krijgen en het dus koud heeft. (den eventueel scheren en deken omdoen)
Hij zit echter nogsteeds kort in zijn vacht dus ik heb zoiets van "hij is door zijn verleden bikkelhard en dat hij nu uit de wind en regen staat maakt dat hij kort in zijn vacht is.
Heb niet het idee dat hij het koud heeft.
Nou beweren een stel miepjes op stal dat hij het wel koud heeft en dat ik hem een deken om moet doen en dat zijn vacht misschien niet goed werkt.
Hij heeft korte vacht, geen opstaande haren en doet zich ook niet koud voor.
Hij is wel erg druk maar dat is hij altijd al geweest. Druk doen komt toch niet omdat hij het koud heeft?
Zijn er meer mensen met een "normaal rijpaard" die nog geen deken om heeft? Of loop ik inderdaad giga achter?