ik ben al een tijdje op zoek naar een waterdichte uitrijdeken, maar die moet dan niet met fleece zijn gevoerd. hij moet het liefste met wol zijn gevoerd.... ik heb er alleen nog geen gevonden, bestaan deze dekens wel???
of kan ik evt zelf op de markt een stuk waterdichte (regenstof) kopen en dat op een wollen deken stikken?
GeJe
Geplaatst: 10-11-04 11:58
Waarom zou je kiezen voor wol en niet voor fleece? Fleece is makkelijker in onderhoud. Uiteraard kun je alles laten maken als je dat wilt, maar de deken wordt in verhouding dan best wel duur ben ik bang... tenzij je mindere kwaliteit wol zou gaan gebruiken.... wil je dat?
Liselot
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-04 12:00
ik heb een hekel aan fleece... ik vind het verschikkelijk dat het zo statisch wordt (eef vind dat statische knisperen zelfs eng) en naar mijn mening neemt het niet zo goed vocht op als wol (of dan wol )
Die ik heb gehad was met wol of wolachtige voering in een ruit motief. Misschien dat het nu anders is.....
Fleece neemt net zo makkelijk vocht op als wol, nou bijna dan. Fleece laat het vocht door naar de buitenkant wat wol ook doet. Heb nu een waterdichte van Bucas, maar die nog niet veel gebruikt dus geen idee of ik er problemen mee kan krijgen met statische electriciteit.
Liselot
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-04 13:14
in de divoza gids staat wel dat hij plaid gevoerd is... toch maar even bellen dan