Pony breekt de hele tijd uit :S

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Pony breekt de hele tijd uit :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 11:37

Ik word nu echt gek van mijn pony. Hij breekt de hele tijd uit de wei terwijl zijn vriendje ( de leider) er gewoon in blijft staan.
Ik heb een zwaardere schrikdraadapparaat gekocht, maar dat deert hem niet. Hij steekt zijn kop eronder en hij gaat er onderdoor. Als hij niet met zijn hoofd er onderdoor kan steekt hij hem gewoon tussen de 2e en het 3e draad en stapt erdoorheen. ( er hangen 4 draden) Waardoor het draad dus dan kapot gaat.
Ik doe er genoeg mee dus aan verveling kan het niet liggen en eten hebben ze ook genoeg. Het is wel een vreetzak want als hij door het draad is gaat hij gelijk eten het is dus niet zo dat hij weg loopt.

Wie weet hier een oplossing voor?

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:41

Ik ken het probleem, een van mijn shetmerries deed dat ook altijd. Vooral in de winter met haar dikke vacht vond ze het geen enkel probleem om tussen het schrikdraad door te gaan. Eerst een voorbeentje er doorheen steken, dan snel omrollen en hup mevrouw stond weer bij de buren Boos!
Het enige wat bij haar werkte en daar zijn inmiddels al mijn weiden mee afgezet is schapengaas met daarboven een draadje stroom om het overhangen tegen te gaan.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 11:44

Daar gaan ze tegenaan schuren en het is ontzettend duur om mijn hele wei daarmee af te zetten. Helaas. Ik heb veel voor ze over, maar we hebben al veel omheining moeten kopen voor hun en ze hebben er altijd goed in gestaan. Alleen nu dus niet meer.
Maar iig bedankt voor de tip.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 11:59

Iemand anders nog tips?

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:07

Helpt het niet om even z'n neus tegen de draad te houden?? Dat hij weet dat er stroom op staat?? de mijne heeft het een tijdje terug ook regelmatig gedaan. kop eronder zodat de draad in z'n manen ligt (voelt hij de stroom dus ook niet) en er zo onderdoor.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:55

Jaaa ik ken iemand die heeft ook zown pony..
Met hele dikke manenkam en vacht en voelt het dus gewoon echt niet..

Misschien NOG meer draadjes spannen..?

Of hem met een pin in de grond aan een heeeeel lang touw zetten
op de wei, maar moet je uitkijken dat de andere er niet in vast
komen te zitten !!

Succes.. Lachen

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:04

Ik zou maar oppassen, als hij dr de hele tijd doorheen gaat, met dat schrikdraad, mischien een andere goedkope omheining?

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:08

Ik heb dat ook gehad. Shetveulen en merrie 12 dagen gehad, veulen 12 keer uitgebroken! Boos! En niet elke dag 1 keer, sommige dagen niet en sommige dagen 2 keer! Echt niet leuk. We hebben vanalles geprobeert. Penny meisjes moeten hier niet op reageren. We hebben op een gegeven moment zo het handvat met stroomdraad open gedaan. Het veulen natuurlijk meteen kijken. En dan het uiteinde van handvat waar stroom opzat eens tegen de neus gehouden. Heeft even geholpen! Maar ok na een tijdje niet meer. Wat ik dan ook eens heb gedaan is ik wist ondertussen door goed te kijken naar draad en beetje in te schatten hoe ze eruit kwam, en dan haar gewoon op die manier naar binnen gedwongen. Toen was het pretje ook even over. Maar na een tijdje gewoon opnieuw en dan maar weer teruggebracht naar de eigenaar. Misschien werkt 1 van deze 2 dingen bij jou. En dan niet tijdelijk maar gewoon voor altijd. Nouja ik hoop dat je er iets mee kan en anders veel succes!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:14

Bas deed en doet het nog, als zijn vriendin weg gaat.
Hij kruipt er gewon tussendoor als hangen er 4 draden strak gespannen.
Schapennet springt meneer gewoon over heen als het hem niet zint dat hij als laatste de wei uitgehaald wordt. Hij peert m dan niet maar loopt zelf naar zn stal : hallo, schiet eens op zeg, hier hoor ik...
Grappig , maar lastig
Bij ons weten we nu gewoon dat wanneer zn vriendin weg gaat, hij op stal moet,en als we ze binnen halen neem ik Edje aan het touw mee en loopt hij er los achteraan naar zn eigen box.

Enige tips die er geloof ik voor zijn, zij : óf sterker/meer draad, van dat brede witte lint...
Plastic stukken tas aan het draad hangen, zodat het misschien meer opvalt en afschrikt, al denk ik het van niet met weidehoudini's, die geven daar meestal niks om.
Of aan de pin... niet echt fijn, maar het zij dan maar zo.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:55

mij oplossing,
paard verhuizen naar ander weiland,
9 jule erop,
en tot nu toe staat mijn ontsnap houdini nog in dezelfde wei..
ik ken het probleem..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:11

Duw dat lint er maar een keer tegen aan. Dat is misschien eventjes gemeen, maar meestal helpt dat wel(een tijdje bij sommige Tong uitsteken).

Hier blijft wel alles gelukkig achter mijn 3 draadjes met stroom er op. Deze draadjes hangen op 35, 65 en 100 cm

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:36

@Dennis
Bij mij hielp het lint even. Ofja ik vond eigenlijk heel lang! 10 uur lang! Dat was lang !!! *Zucht* maar soms helpt het echt goed ja!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:05

het is of een nog sterkere klok of toch gaas..... want als ze eenmaal weten hoe ze eruit kunnen komen blijven ze het doen. Bij mijn opa kroop de mini er telkens onderdoor, de middenmaat sprong er vrolijk overheen en tja toen kwam de grote maat..... zeker als de middenmaat het draad al stuk getrokken had....... Ze hebben het lint en geissoleerde draad vervangen door dat koeiendraad (weet het, het is erg scherp....) en de klok vervangen door een nog sterkere, ze blijven nu waar dat ze zijn en we komen ze niet meer tegen op een ander stuk (tenzij daar nog van dat geissoleerde draad hangt).

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:43

ow hellup dat deed die van mij ook altijd, en dan werd ie weer terug gebracht door de buren ofzo, die heb op straat legen lopen Bloos
toen heb ik nog meer schrik draad gekocht, en ook op lagere hoogte gespannen, met flink veel stroom, dat hij er echt niet meer onder door kon.. en het heeft geholpen Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:44

1 shetlander van mij doet dit ook.
Ik kan echt zoveel stroom erop zetten als ikwil , maar hij stap er gewoon doorheen.
Mensen op stal zijden dat het komt door de wintervacht dat dat niet geleid ofzo, laatst voelde mijn vader(Stoer Haha! ) dat er stroom op stond en dat stond er zeker.
Maar die pony hing er gewoon met het hoofd over heen Scheve mond

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:48