Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Winterhaar wordt al aangemaakt aan het einde van de zomer (augustus) als het daglicht minder wordt. Dan begin ik ook meestal al met dunne zomerdekens. Op dit moment staan ze bij ons al met dubbele dekens.
tyson20 schreef:Bedankt voor de reacties. Het gaat me niet om om de dikke vancht te voorkomen.maar omdat ze het misschien koud krijgt? Ze heeft nu nl nog niet echt een dikke vacht
ellepel schreef:ik zie wel eens paarden rondlopen met drie dekens op. dan vraag ik me elke keer weer af wat daar het nut nou van is...
jelle99 schreef:Misschien half off topic, maar het deed me hieraan denken: Ik zag laatst een paardje met een prachtig dekkleed op ik denk echt een winterdekentje, en ook een heel dun zwart strak nylonachtig kleed eronder? Wat is dat?
Heel fijn ding, ik ga er ook een halen!! jelle99 schreef:een heel dun zwart strak nylonachtig kleed eronder? Wat is dat?

Dit paard heeft er eentje om die alleen om het lichaam zelf heel strak zit, dus hoofd e.d. vrij.LiSSy schreef:als eef maandag wordt geschoren komt ze toch echt onder 2 dekens te staan. als het echt koud wordt komt daar gewoon nog een deken bij.
meerdere dekens isoleren veel beter dan 1 hele dikke.