n.a.v. zadels gestolen/aankoop zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Truus7

n.a.v. zadels gestolen/aankoop zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 00:11

Naar aanleiding van de gestolen zadels rijst bij mij de volgende vraag:
Hoe weet je nu of hoe kom je erachter of een zadel via internet gekocht GEEN gestolen zadel is ?
Al die gestolen zadels moeten toch ergens blijven? Is er ergens een registratie of iets dergelijks.

Groetjes Truus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:15

Nee, niet echt.
De meeste mensen hebben geen flauw idee wat bijv. het serienummer van hun zadel is.
Het beste wat je kunt doen is met slagijzers even je postcode en huisnummer (of evt. telefoonnummer) in het zweetblad slaan, dan is je zadel altijd te traceren.

Komend weekend ben ik bij Paard & Koets in de IHW stand en doe ik het gratis voor iedereen die daar belangstelling voor heeft.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 07:36

Heej Lia, doe je het ook buiten P&K om, ik kan nl niet, anders had ik even langsgekomen.
Of kun je zoiets ook elders laten doen?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 08:45

Wel een goede tip om je postcode en huisnummer in je zadel te laten slaan. Is het moeilijk om zelf te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:07

Het is heel makkelijk om het zelf te doen maar je hebt wel een set slagletters&cijfers nodig.
Dit zijn stalen staafjes met letters/cijfres aan het uiteinde die je met een hamer in het leer slaat zodat er een indruk achterblijft.
Ze zijn er in verschillende maten, ik heb ze zelf in 4 mm.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:09

Ik heb trouwens op m'n werk een projectje op gezet en wil nu samen met de stadswachten langs een paar wedstrijden om daar zaderls te merken.
De eerste is op 27 november in Hierden van 10:00 tot 16:00.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:22

Wauw, top projectje, mag hier ook wel opgezet worden, zeker met dat gejat van de laatste tijd...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:24

Ik heb dat ook in mijn zadel laten zetten door mijn zadelmaker.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:41

Als de zadels direct naar Polen od. verhuizen, komen ze nooit meer terug.
De mensen daar zullen het wel een interessant kenmerk vinden aan hun merkzadel.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:29

Vippie schreef:
Wauw, top projectje, mag hier ook wel opgezet worden, zeker met dat gejat van de laatste tijd...

Gewoon het hoofdburo in de buurt bellen en vragen of ze een afdeling preventie hebben.
Ik weet dat onze afdeling preventie verschillende preventie koffers heeft die mensen kunnen lenen.
In de koffer ziten oa. slagletters, graveerpennen, merkstiften, en een CD-ROM waar je spullen op kan registreren zodat je altijd de serienr's. enzo van je spullen weet.
Op die manier kunnen mensen in een dagje al hun spullen merken.