Ervaringen PAVO Eplus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Ervaringen PAVO Eplus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 22:54

Ik ben benieuwd of er mensen hier op het forum zijn die ervaring hebben met het supplement Eplus. Ik ben eigenlijk niet zo van het experimenteren, heb met andere supplementen dus ook geen ervaring.
Nu Patos en ik Z starten en de trainingen steeds zwaarder worden, heb ik het idee dat ze toch vrij snel moe wordt in haar achterhand zodra we aan het verzamelen zijn. Mogelijk dus wat spierverzuring. Daarnaast mag ze wel wat meer pit hebben, de laatste tijd is ze wat braaf.

Beschrijving van het product:

Bij stevige lichamelijke inspanning kan er spierverzuring optreden. Hierdoor kan de prestatie of arbeid van uw paard sneller teruglopen. Met PAVO Eplus helpt u uw dier: uw paard beweegt zich zichtbaar soepeler en het kan de inspanning langer en gemakkelijker volhouden.
PAVO Eplus bevat krachtige antioxidanten, zoals vitamine E, C en Selenium, welke de natuurlijke weerstand tegen de verzuring van spieren verhogen. Extra toegevoegd Magnesium bevordert de spiercoördinatie.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 23:02

Ik gebruik het al jaren voor mijn paarden. Dagelijks 1 schepje door het voer. Ik rijd SGW met mijn paarden en op de wedstrijddag zelf krijgen ze 3 schepjes, de dag na de wedstrijd 2 schepjes en de dag daarna gewoon weer 1 onderhoudsschepje. Mijn paarden hebben gelukkig nooit geen last van spierverzuring/stijfheid.
Kortom, ik ben tevreden over Eplus (ik gebruik het van Pavo).

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 23:07

Dat klinkt positief. Het probleem met Patos is dat je erg moet oppassen met gewone brok omdat ze al eens spierbevangen is geweest. Ze had toen maar een handje vol brok gehad, zo kun je zien hoe heftig ze reageerd.
Heb je ook het idee dat ze iets meer looplust krijgen door Eplus?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:31

Nee, dat niet direct. Wat wel goed merkbaar is, is dat ze heel soepel in het lijf blijven, zelfs na zware training/wedstrijd.
Ik heb een volbloed en een halfbloed en die zijn eigenlijk al looplustig van zichzelf. Toen ik de volbloed net had voerde ik haar nog geen Eplus. Toen ik fanatiek SGW met haar ging rijden ben ik het bij gaan voeren en qua looplust merk ik geen verschil. Ik denk ook dat je voor het opwekken van de looplust hele andere dingen moet doen. Maar da's een ander verhaal.
Ik denk dat

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:00

Ik gebruik het bij Rio omdat hij een krampentrekker is. Hij wordt er soepel van en de conditie blijft goed op peil.
Ik zou in jou geval misschien eerder naar Subli Kernerngie Mix grijpen, omdat dit meer gericht is op de opbouw van spieren en conditie.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:05

Wat voor brok geef je nu dan en hoeveel vit. E zit daarin?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 16:32

Nu krijgt ze sportbrok van Masters. Ik zou even na moeten kijken hoeveel vit. E daarin zit. Ze krijgt hier alleen niet zo veel van, s'ochtends een kwart schep en s'avonds een halve. Dat dus omdat ze erg gevoelig is voor spierbevangenheid. Een tijd lang heb ik een gedeelte van het brok vervangen door maiskiemolie, dat ging opzich prima, maar ze vond het niet te eten en je krijgt er zo'n vieze brokkendrab door.
Ze krijg volgens de DA met deze hoeveelheid brok wel alle benodigde voedingsstoffen voor normale arbeid. Maar nu het werk zwaarder wordt wil ik haar wat extra's geven, maar dan iets wat niet op haar spieren kan slaan. Haver zou ook een optie zijn, maar heel veel verschil merk ik niet wanneer ik dat voer.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:40

Ik gebruik het ook sinds kort, ik merk wel dat ze soepeler wordt. Alleen dat uithoudingsvermogen merk ik niets.

Ik moet zeggen dat we nu dus ook meer vanuit de achterhandwerken en bezig zijn met oefeningne op M-niveau. Sindsdien merk ik dat ze sneller bezweet en moe is en daarom ben ik het gaan geven.

Ik maak dit potje op, en als het dan nog niet echt verbeterd is qua uithoudingsvermogen ga ik of wat anders proberen, of de DA raadplegen...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 16:45

Hm, dan is het dus niet echt wat ik zoek. Heeft iemand opties? Ik zoek dus een product dat helpt tegen spierverzuring bij zware inspanningen en dat eventueel meer looplust geeft. Ze is genoeg aan het been, alleen mag ze van mij wel wat wakkerder worden.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:30

Ik gebruik het sinds 3 dagen.
Sandor zat onwijs goed in zijn vel todat hij van het land naar binnen kwam. Hij was stijf, voelde niet fijn ..
Ik heb hem nu veranderd in voer.. Minder biks meer granenmix.
Hij staat nu op half/half. En dus sinds 3 dagen 1 schepje pavo eplus..Het voer heb ik vanaf van het weekend aangepast. En Gister voelde hij weer super aan.. Hij vind het niet lekker trouwens dus gooi ik het door zijn lucerne. Vond het zo zielig dat ik zijn lekkere hapje (musli) er door zou verpesten Haha!

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:02

Ik gebruik ook (al jaren) vit. E/selenium bij zware arbeid. Wel oppassen met de hoeveelheid. Een overdosis selenium is gevaarlijk. In brok zit ook selenium, dus wel controleren hoeveel ze in totaal binnenkrijgen.

Norma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:06

Wat echt een goed advies is: gebruik Kentucky Lite van Havens, dit werkt zeer goed tegen verzuring en is niet vol van eiwitten... er zit ook een vit. E supplement in en veel andere goede dingen, maar dat vind je ook wel op de website van havens.... ik gebruik het ook en mijn paard heeft inmiddels energie te over...!