Vorig jaar heb ik me kapot zitten ergeren om het feit dat als het had gesneeuwd dat ik niet heerlijk met mijn paard naar buiten kon. Na een meter of 10 zaten zijn ijzers al zwaar onder de sneeuw en viel er niet normaal meer te rijden. Ook in de paddock kleefde de koude grond, met of zonder sneeuw, gewoon in de ijzers van mijn paard met als gevolg dat het lopen steeds moeilijker ging en dat hij op tennisballen stond te wankelen
. Dit jaar wil ik dat dus voorkomen, misschien krijgen we wel helemaal geen sneeuw maar dan ben ik er in ieder geval op voorbereid
Wie heeft er speciaal beslag s'winters? Hetzij speciale ijzers maar ik heb ook gehoord van een speciale zool
(pff, slecht geheugen zit in de familie want ik had er nog naar willen informeren...) Kan je die ook nog achteraf erop doen, of moet dat tegelijk met het beslaan? Anders heb ik pech en hoop ik dat het voor januari niet meer gaat sneeuwen...

moet ook heel eerlijk bekennen dat het niet lekker rijdt om om de 5 minuten van je paard af te stappen en sneeuw met je hoevenkrabber moet bikken om je paard normaal te kunnen rijden zonder sneeuwklompen
!)