ik heb er al heel veel informatie over gevonden op internet, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende vragen:
- hoe worden staarten gecoupeerd
- waarom is het verbod er gekomen
alvast bedankt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wiepie schreef:Het coupeerverbod (maar bijv. ook het brandmerkverbod) vloeit voort uit het zogenaamde Ingrepenbesluit. Dat (koninklijk) besluit is er al sinds 1996, maar er zijn tot een paar jaar geleden steeds vrijstellingen geweest. Het besluit is onder andere gebaseerd op Europese regelgeving.
Wiepie"]Misschien deels, maar het gaat meer om het feit dat een schaap zijn staart dient voor de opslag van vet. De staart wordt hierdoor zo zwaar en dik dat de ram er niet meer bij kan als er gedekt moet worden.
Schapenstaart andere functie dan paardenstaart?Ook schapen gebruiken hun staart om vliegen weg te jagen
[/quote]Je denkt toch niet serieus dat een staart van 40 cm een vlieg weg kan jagen. Verder zal een schaap met die laag wol geen vlieg voelen
[quote="Moonlightje schreef:ja klopt, bij schapen doen ze het voor het lammeren.
Sugarmiss schreef:Misschien deels, maar het gaat meer om het feit dat een schaap zijn staart dient voor de opslag van vet. De staart wordt hierdoor zo zwaar en dik dat de ram er niet meer bij kan als er gedekt moet worden.
Schaap kan dan binnen een paar dagen dood zijn.