Hoi, Zoals het onderwerp al luid. Hoe kan ik mijn paard leren meer zijn voorbenen te gebruiken. Hij heeft mooi achterbeen gebruik alleen zijn voorbenen daar "schaatst" hij als het ware mee. Daardoor struikeld hij ook wel eens. En laatst zo erg dat hij struikelde en niet meer op zijn benen terug kon komen met gevolg dat hij viel en ik ook . Gelukkig hebben we er beide niks aan overgehouden behalve ik spierpijn. Hebben jullie tips?
Selena87
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-04 22:15
niemand?
Selena87
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-04 22:15
oops ik bedoel geen boos poppetje
Sjonniej
Geplaatst: 09-11-04 22:16
Meer van achteren laten dragen, zo komt de voorhand omhoog en heeft je paard meer ruimte om zijn voorbenen weg te zetten.
Deau
Geplaatst: 09-11-04 22:18
Dat probleem met het struikelen heb ik ook vaak met mijn pony, maar dat heb ik alleen als ik op de verkeerd ondergrond rij. Namelijk gras, alleen ik heb alleen de mogelijkheid om op gras te rijden en 1x per week in een binnenbank, en dan loopt ze super. Wat het probleem nou echt is weet, ik ook niet echt maar ik denk zelf dat het met balans heeft te maken. Samen met mijn pony, heb ik ook al 3x op de grond gelegen door dat probleem, vandaag toevallig weer.
VValar
Geplaatst: 09-11-04 22:24
Hoort dit niet bij Rijtechnisch?
Het antwoord is wat Sjonniej al geeft. De enige manier om bij je paard van voren meer ruimte (en dus meer beengebruik) te creëren, is om de achterhand zodanig te activeren dat hij zijn gewicht daarmee gaat dragen. Omdat je paard op deze manier van achter draagt, krijgt je paard van voor meer ruimte en bewegingsvrijheid. Je zult dan merken dat je paard 'berg opwaarts' gaat lopen.
Solvej
Geplaatst: 09-11-04 22:27
Hoort idd bij RT,
Voorwaarts neerwaarts rijden (en dan correct vwnw!) en veel overgangen helpen ook! Maar neem les, dan kom je van zelf op dat punt en zal,mits je een goede instructeur hebt, je het vanzelf leren te voelen.