pension of weide?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vivanes

pension of weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 21:19

Ik ben nu al sinds begin juli aan het wachten op een hele mooie wei die ik kan gaan huren vanaf februari. Het is 2 straatjes verderop van ons huis dus lekker dichtbij. Er staan twee hele mooie stallen op en ik heb er mooi de ruimte voor al m'n spullen en natuurlijk voor het hooi en stro. Ook is er een pomp aanwezig. Er is ook genoeg plek om een mooie bak te maken.
Omdat ik enkele problemen had met de eigenaar van de wei waar Viva eerst stond ben ik daar ongeveer drie weken geleden weggegaan en staat ze nu in een klein weitje van een vriendin van mij. Ik bene r erg gelukkig mee als tussen oplossing. Het enige nadeel is dat er geen bak aanwezig is waardoor ik eigenlijk niet fatsoenlijk kan rijden.

Nu kwam de hoefsmid vandaag, en was even gezellig met hem aan het praten. Nu bood hij me iets heel moois aan. Ik mocht Viva bij hem stallen. Gratis...! Het enige wat ik er voor moet doen is de stallen ook voor hem uitmesten, nou daar heb je me echt niet mee!!! Haha!
Het enige nadeel hiervan eigenlijk is dat het toch een paar dorpen verderop is...

Wat zouden jullie doen, wachten op die nieuwe wei die waarschijnlijk flink duur is, of op het aanbod ingaan van m'n hoefsmid?

Groetjes Marieke

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:29

hoefsmit! Zal ik doen.
Je hebt daar veel meer!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:58

Lekker alles in eigen beheer! En vlakbij, als er een keertje wat is, ben je er zo!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 21:58

voor de rest niemand?

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:03

Heb je het al eens bekeken bij de hoefsmid? Ik bedoel, hoe ziet het er daar uit? Daarnaast begrijp ik niet helemaal uit je verhaal of het als tussenoplossing bedoeld is of permanent. Kan me niet voorstellen dat je daar tot in lengte van dagen voor nop mag staan.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 22:08

tja, ik wil wel eens gaan kijken denk ik, maar het is niet bedoeld als tussenoplossing echt voor permanent.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:12

hmm ik zou wachten op je eigen wei , dichter bij en je bent eigenbaas! en je hoeft niet uit te mesten

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:14

Wat heeft de hoefsmid je eigelijk te bieden wat je met je eigen wei niet hebt?
Oké je hebt daar gezeldschap van andere paarden, en er lopen meer mensen rond.
Maar het is verder weg, je moet ook nog stallen uitmesten (ik weet niet om hoeveel stallen het gaat) en je moet je pony natuurlijk ook nog doen.
red je dat allemaal?
Je moet maar even heel goed er over nadenken en al voor en nadelen op een rijtje zetten.
Succes!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 22:24

tgaat maar om 3 stallen dus das maar een klein werkje. Het voordeel ervan is ook dat ik 's ochtends voor school niet meer hoef te voeren en er is natuurlijk een fatsoenlijke bak en er is stromend water (das heel wat voor mijn doen, eerst een handpomp gehad en nu nix, oftewel met water slepen) .

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 22:25

o ja nog iets, die nieuwe wei, wordt dus niet van mezelf, ga ik huren, is t nog niet van mezelf, het liefste zou ik iets kopen maar er is hier nergens wat te koop

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:05

Is het niet mogelijk je paardje tijdelijk bij de hoefsmid neer te zetten? Als je dan het weitje kan huren, laat je daar eerst een bak maken. En dan na de winter (ik weet niet hoe snel die wei beschikbaar is) ga je met je paardje naar de wei.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 19:00

tja, tis best moeilijk. ik vind alleen de afstand wat vervelend, maar heb toch een scooter en over een jaar mn auto. dus.
voor de rest nog mensen?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:09

Maak eens een lijstje met alle voor- en nadelen van het weitje huren of bij de hoefsmid staan.
Is het niet mogelijk om nu bij de hoefsmid te gaan staan en dan straks alsnog het weitje te gaan huren?

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:10

hoe ver is het fietsen/rijden naar de hoefsmid?? is het tot n half uurtje zou k zeker gaan (fietsen max n half uur auto max 15 minuten)
Heeft hij een bak?? kan jou paardje worden buitengezet? hoeveel paarden heeft hij (3 kan je makkelijk uitmesten.. maar n stuk of 10 wordt wel errug veel Knipoog )

en je hoefsmid aan huis.. ook best fijn.. ook toezicht is wel fijn.. Lachen

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:35

bij de hoefsmid!!!
kun je nog eens andere leuke dingen voor je paardje kopen wat je misschien anders niet kan betelen met een dure wei! Haha!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 19:41

het is een klein kwartiertje met de scooter rijden e, vanuit school ben ik er in een dikke 5 minuten.
Hij heeft er 2 friezen staan, een c-ponytje (wat voor iets, geen idee) en 2 shetlanders. Maar niets is blijvend, hij handelt er een beetje in.
Dus veel werk om uit t e mesten is het niet.
Ja, er is gelukkig wei, anders dacht ik er nog niet eens over, viva zou gek worden op de stal.
ik vind het echt moeilijk.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:57

Ik zou bij de hoefsmid gaan staan.
Landu huren is idd nogal duur, en je moet echt alles zelf doen en regelen.
Hoefsmid is gratis en je kan samen nog eens wat oplossen, plus je pony staat niet alleen.

Daarbij weet je zeker dat je een bak mag bouwen op dat land?
Ik hoor namelijk van aardig wat stallen dat je daar ook een vergunning voor moet aanvragen, dat je niet zomaar een bak mag neergooien.
Zou zonde zijn als jij straks daar staat en het mag niet..of nog erger dat hij er al ligt en hij mag weer weg.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:21

ik zou ook bij die smid gaan staan, je hebt daar al een bak. Als je zelf een bak gaat aanleggen kost dat echt flink wat geld, en daar sta je gratis. Dan heb je de kosten voor je vervoer er wel uit natuurlijk. Ik denk dat het echt een unieke kans is dat je ergens gratis kan staan, dus die zou ik dan zeker met beide handen aannemen!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 23:07

tja, ik ga even alle voor en nadelen op een rijtje zetten en thuis even overleggen wat hun ervan vinden. Maar ik denk er eerst nog even goed over na!

rainbow_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:57

ik zou voor die wei gaan. is dichter bij huis. Dat is echt fijn!