Ik heb een fjord. Die ik altijd rij met een enkelgebroken watertrens. Reageert hij goed op. Hij reaggert ook goed op je zit. Maar als ik naar buiten wil. Hij is echt hartstikke braaf. Alleen iets te enthousiast in het begin. Hij wil dan gewoon door lopen als ik een ophouding geef. Op mijn zit reageert hij dan ook niet meer. Na 20 min is het wel over. Maar vind het toch vervelend als ik over moet steken. Zat er zelf aan te denken om gewoon een pessoa bit te kopen. Met 2 teugels eraan. Een aan die grote ring wat dat heeft dan toch geen hefboom werking en dan de tweede teugel aan een ring eronder. En dan de tweede teugel alleen gebruiken als het nodig is.
Is sit een oplossing of weten jullie iets beters?
LittleKathy
Geplaatst: 09-11-04 20:53
Een beetje enthousiasme is toch niet erg? Als je je pony goed onder controle kan houden met een watertrens zou ik geen ander bit nemen
felicity
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-04 22:58
Nou het gaat net. Zeg maar. Maar dan moet ik wel veel in zijn mond zitten. Lijkt me ook nit echt prettig voor mijn pony. En vind het ook een prettig idee dat ik wel een goeie rem heb. Zou un een hackemore niks zijn? Of is dat heel scherp.
beautyfull_mickey
Geplaatst: 09-11-04 23:01
hackamore vind ik wel ver gaan voor dit als je je pony dan veel in de mond moet zitten in het begin,ja eigen schuld dikke bult,moet die maar niet zo doen. gewoon watertrensje inhouden en daarmee proberen
ik probeerde voorheen ook andere bitten buiten,mijn pony zal heel wat gekker zijn als jouwne maar nu hou ik ook heel simpel een super zacht bitje in
LittleKathy
Geplaatst: 10-11-04 14:38
Je kan wel een pessoabit gebruiken: Dan maak je de teugel om de gewone ring vast zeg maar (je hebt dan een gewoon watertrensje) En een tweede teugel maak je op de onderste ring bv vast. Wat je dan doet is en sporenbandje voor aan het zadel vast maken, teugel erdoor heen halen. Je lat dus die 2e teugel gewoon hangen, en als er iets is kun je die oppakken zeg maar
Fredt
Geplaatst: 10-11-04 16:46
Die tip van mannonnetjoe is zeker handig! Ik zal het gewoon blijven proberen op het trensje, maar in de gevallen dat het echt nodig is (bv bij het halthouden voor het oversteken) kan je de andere teugel pakken.
felicity
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-04 12:45
Ja dat leek mij. Dat leek mij nu makkelijk aan een pessoabit. Je rijdt dan gewoon op een trensje en als ik hem echt stil moet krijgen kan ik de tweede teugel erbij pakken. Weten jullie of er ook dubbel gebroken pessoabitten zijn? Vind namelijk een dubbelgebroken watertrens net iets fijner rijden dan een enkel gebroken.
LittleKathy
Geplaatst: 11-11-04 12:46
Volgens mij wel, je hebt ze wel in stang nog. Maar weet t niet zeker
felicity
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-04 13:30
Dankje. Ik ga zaterdag weer naar Hypobrabant. Gelijk even kijken of ze ook dubbelgebroken hebben. En kijken voor een dun teugeltje.
Zijn er nog meer bitten of hulpmiddelen die jullie mij kunnen aanraden. Voor dit probleem. Ik wil niet een heel scherp bit gaan gebruiken. Maar iets wat net iets scherper is als een watertrens.