Wie heeft misschien een plaatje of foto's hoe je een paardenknoop moet maken? (hoe je dus een paard aan het halster vast kan zetten in stal)
Selket
Geplaatst: 09-11-04 20:15
ik heb er geen foto van, maar ik maak altijd een hele rare knoop.. Het is volgens mij niet eens een paardenknoop, naar wel in 1 keer los te trekken en springt niet los als het paard bijv. gaat hangen.. Ik denk dat er op internet via google ook wel het een en ander te vinden is over de paardenknoop..
eVeLyNtJuHhH
Geplaatst: 09-11-04 20:57
tjaah... moeilijk uit te leggen maar je maakt als het ware een soort vier van je touw en dat stuk touw dat je over houd maak je een soort lus van en haal je door het "driehoekje" van de vier... haha denk niet dat je er echt wat van snapt maar idd er staan vast wel fotos op het internet. Succes!
Anoniem
Geplaatst: 09-11-04 20:58
Vraag of iemand het wilt voordoen, het valt bijna niet op papier uit te leggen
Heranda
Geplaatst: 09-11-04 21:16
Volgens mij valt het ook niet echt makkelijk uit te leggen op papier idd! Ik maak ook altijd maar een knoop, maar hij is wel snel los
Sjel
Geplaatst: 09-11-04 21:35
Ik ga een poging wagen..
1: Je haalt je touw door een ring Bijvoorbeeld van Links naar Rechts. 2: Zorg dat je rechterkant van je touw lang genoeg 3: Dan doe je wat je aan de rechterkant van de ring heb, onder het het touw wat je aan de linkerkant nog heb door maar niet helemaal aantrekken. 4: Dan heb je aan de Rechterkant nu een soort lus/rondje want je heb het touw niet helemaal aangetrokken, door die lus doe je van onderaf je hand doorheen 5: Met die hand door die lus pak je je rechtertouw wat je dus net naar links eronder door heb gehaalt... Snap je? 6: Dat touw trek je aan, zodat je een lus krijgt aan de rechterkant, dus niet het touw helemaal doortrekken.
Dan heb je de Knoop.. Dan hoef je alleen maar aan het lange touw te trekken als je het los wilt maken. Bij hangen etc. gaat deze niet los. Als je een slim paard heb kan je het lange touw door de lus heenhalen dan kan je paard zichzelf niet los maken. Maar dan is het wel moeilijker los te trekken.
Hoop dat je het snapt!
wenny
Geplaatst: 09-11-04 23:56
Uitleg paardenknoop:
maak een onderhandse lus; haal een nieuwe lus erdoorheen; trek hem aan en doe nogmaals het zelfde;trek weer aan en de paardenknoop is klaar met één ruk maak u de paardenknoop los;
succes!
mijn paard maakt deze knoop dus zelf los
Cassidy
Geplaatst: 10-11-04 00:07
Het is helaas een Duitse website, maar er zitten tekeningen bij die het allemaal wat duidelijker maken. Belangrijk is wel dat je het laatste eind van het touw niet helemaal door de laatste lus trekt, omdat je de knoop anders niet los kunt maken.