Dilemma

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NadjaHu

Dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 19:11

Een vriendin van mij heeft al jaren een eigen paard. Hij staat op de zelfde manege als die van mij. In het begin was ze echt uren met dr bezig en maakte ze lange buitenritten enz. Het afgelopen jaar is ze steeds minder bij dr (ook wel beetje te begrijpen, druk met school, vriend enz.) en verzorgen mijn zusje en ik haar paard er een beetje bij. Wij zetten dr altijd op de wei met die van ons en halen haar er ook weer af. Vinden we allebei helemaal geen probleem alleen is dat paard ontzettend sterk en omdat ze dus nog maar erg weinig wordt bereden af en toe bijna niet meer te houden. Dit hebben we tegen haar gezegd en ze beloofde ons wat vaker te gaan rijden en zei dat we haar paard desnoods niet mee hoefden te nemen. Dit hebben we dan ook een poosje gedaan maar na verloop van tijd zagen we dat dat dier bijna niet meer haar stal uit kwam en hebben we haar toch weer meegenomen. Nou hebben mijn zusje en ik ook niet zoveel tijd (ik met mijn studie en mn zusje zit in eindexamen klas) maar toch zijn wij elke dag bij de paarden te vinden en doen we die van haar er ook nog bij. Het zou aan de ene kant een stuk makkelijker zijn voor iedereen als ze een verzorger zou zoeken of zo want ze heeft zelf ook altijd gezegd dat ze een hekel heeft aan mensen die zo met hun paard omgaan, maar hoe kan ik haar dat nou het beste vertellen?? Ik wil haar niet kwetsen maar het is gewoon echt het beste voor het paard, ze gaat volgend jaar ook studeren en heeft dan dus nog minder tijd.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:14

Ja, verkopen of een bijrijder/verzorger zoeken, want zo gaat dat niet. Als een gesprek met haar aan gaat, dan moet je duidelijk laten blijken dat het je gaat op het paard en dat je niet haar manier van omgaan met het paard bekritiseerd, want daarvan kan alleen maar ruzie komen. Succes!

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:38

gewoon eerlijk vertellen dat het zo niet gaat, dat je het zielig vind voor het paard... Ze moet toch even weten dat dit niet kan.. Vragen of ze niet beter een bijrijdster kan nemen of desnoods het paard verkopen. Als ze een hekel heeft aan mensen die zo met hun paarden omgaan zal ze ook wel niet boos worden ofzo als jij haar erop wijst. Het is tenslotte beter voor haar paard en daar gaat het om.. Lachen

fleursan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:29

ja inderdaad gewoon eerlijk zijn. voorzichtig zeggen van "he er zijn zo veel meisjes die jou paard willen verzorgen is dat niet wta voor jou?"
jij kent haar het beste hoe ze reageert en advies geven kan geen kwaad tog?!

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:16

er zij veel bijrijders die zelf helpen met de stalling te betalen
haar paard wordt goed verzorgt en in goede conditie gehouden
wanneer ze zelf eens zal rijden gaat het paard makkelijker zijn

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:19

ik zou het gewoon voorleggen of het niet beter is om een verzorgster te zoeken. misschien tegen een kleine vergoeding ofzo..
zijn er volgens mij genoeg die dat wel doen.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 16:09

Ja zo zat ik zelf ook al te denken. Maar dan is er nog een probleem namelijk er zijn hier echt maar weinig mensen die op zoek zijn naar bijrijdpaarden (laat staan meebetalen) en haar paard is ook absoluut niet de makkelijkste en kun je dus ook niet zomaar iedereen erop zetten. Verkopen wil ze zeker weten niet, daarvoor is ze echt te gek op dat paard. Maar ja het zou wel een stuk beter zijn voor t paard.... Nou ja ik spreek haar vanavond wel en dan kijk ik of ik het gesprek een beetje die kant op kan sturen... bedankt voor de antwoorden Lachen

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:41

Als ze echt zoveel om het paard geeft dat z'n m niet wilt verkopen, waarom zorgt ze er dan ook niet beter voor? Ze kan toch zelf wel inzien dat dit niet leuk/ goed voor het beestje is.