paard leasen????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sade

paard leasen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 17:55

heey ik had ff een vraagje, wat vinden jullie van een paard leasen??

want ik mag geen paard/pony kopen omdat wij geen wei ofzo hebbe en als je alles erbij rekent alles te duur word, maar wat vinden jullie nou van een paard leasen? ik rij op een handelstal nou bijna een jaar en daar staat een schat van een D-pony die ik al vanaf het begin rij voordat ik erop kwam kon niemand er eigenlijk wat mee, gooide ze iedereen eraf enz en ik krijg van iedereen te horen dat ik goed met haar overweg kan enzo en er goed op kan rijden maar omdat ze dus op een handelstal staat kan ze elk moment weg zijn, ik ben ondertussen mijn hart aan haar verloren en ik zou instorten als ze weg ging Huilen ik zou nu al bijna kunnen huilen Bloos

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, ze is trouwens net 7 dus...
groetjes....
Laatst bijgewerkt door sade op 09-11-04 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:58

ossow???

Leasen is vaak niet goedkoper dan een paardje kopen. Je betaalt meestal alle normale kosten (die je ook hebt als het paard van jou is) en dan nog een bedrag extra per maand. Als je hier goede afspraken over kan maken, valt het bedrag misschien mee, maar dan is het nog een groot bedrag per maand + wat er allemaal nog bijkomt (inentingen, hoefsmid, lessen enz). Zou dus wel goed met je ouders overleggen of dat financieel wel haalbaar is voor je eraan begint.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:58

een paard leasen kan een hele goede optie zijn als je niet de totale kosten voor een eigen paard kan opbrengen. helaas is leasen geen garantie dat een paard dan nooit verkocht wordt!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:02

Hier in de omgeving is leasen vaak duurder dan een eigen paard hebben (onverwachte DA-fakturen niet meegerekend natuurlijk). Stel dat ik een paard zou kunnen leasen voor zo'n 100 euro per maand, dan zou ik het ook wel weten! Alleen zijn bedragen van 300-400 euro per maand hier niet ongewoon. Je zit dan wel op een manege met binnenbak en vaak inclusief lessen.

sade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 18:15

ik weet niet hoe duur het is maar ik zal even vragen. niet het bedrag mee gerekent maar gewoon wat vinden jullie van het idee vinden? vinden jullie van paard kopen of niet....

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:25

Kijk, als je voor een leuk bedrag een paard kunt leasen, waar je mee mag gaan en staan en een contract hebt afgesloten, dan is het best aantrekkelijk. Het zou, wat mij betreft, dan wel een beetje een leerpaard moeten zijn.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:31

doen! Ik was te laat... Achteraf had het waarschijnlijk wel gekunt..

Als het veel goedkoper is en je hierdoor kunt voorkomen dat je lievelingspaard verkocht wordt... zou et wel doen... Maarja.. Als het te duur is is er ook niets aan te doen.. Misschien kun je hem wel kopen en dan gewoon met korting bij die handelstal zetten? In ruil voor hulp ofzo? Ik weet niet hoe het daar zit maar er kan vast wel wat geregeld worden..

Veel succes iig.. Lachen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:47

Ik zou dat paardje dan leasen. Ik weet niet of je dan echt goedkoper uit bent, want leasen is oo nog best duur.

sade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 20:22

owkay dank jullie wel dan ga ik eens even kijke of ik wat kan onderhandelen Haha! thx

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:18

Ik zou het doen, maar niet voor teveel geld, want dan zou op den duur een eigen paard goedkoper zijn. maar je hoeft meestal geen ziektekosten te betalen bij leasen. Bij de manege waar ik rijd kost het 125€ p maand, om een pony te huren je mag dan 5dagen rijden per week.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:18

Ik heb ook wel eens van een vriendin gehoort die een paard least dat het heel erg aantrekkelijk is.
Die betaald net zoveel geld als iemand met een eigenpaard, de entingen, hoefsmid dat zijn kosten die ze wel zelf moet betalen.
De opzegtermijn is van beide partijen 1 maand, en de eigenaar kan niet zomaar je paardje verkopen.
Heb het eens nagevraagt maar bij me vriendin op stal is dat nog nooit voorgekomen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:26

Ik heb ook een tijdje een lease paard gehad. Je moet alleen hele duidelijke afspraken maken en dat ook op papier zetten. Het paard wat ik toen had, zou alleen in overleg voor de lessen gebruikt worden. Dit zou niet vaak gebeuren. Op het laatst werd het paard dus wel heel veel in de lessen gebruikt, met het gevolg dat ik niet meer kon rijden (dan liep het paard 2 lessen per dag) Dat vond ik teveel, dus reed ik maar niet. Uiteindelijk na een paar maanden, ben ik ermee gestopt. Bij mij werkte het gewoon niet. Inmiddels heb ik alweer een aantal jaren mijn eigen paard en dat bevalt toch wel het beste. Je moet het alleen wel op kunnen brengen idd. Als je hele duidelijke afspraken maakt en dit ook op papier zet, moet het wel goed kunnen gaan.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:45

Pff, als ik zo eens lees, dan zijn wij veel te goedkoop met leasen. Bij ons is wel de voorwaarde dat je 1 keer per week lest, daarnaast kun je dan 3 keer per week extra rijden als je er een wil leasen. Hiervoor zijn goede afspraken gemaakt. De kosten van hoefsmid, DA zijn voor ons, dus voor deze mensen is het leasen wel goedkoper dan het aanschaffen van een eigen paard. Daarnaast komt nog eens bij dat een leasepaard, niet wordt verkocht zolang deze persoon ermee blijft rijden

sade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 17:13

nou ik hoef niet bang te zijn dat deze pony voor de lessen word gebruikt, want bijna iedereen is er bang voor met rijden, dus heb ik weer geluk alleen het ongeluk is dat de eigenaar hem graag kwijt wil omdat niemand hem dus wil....

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:17

Als ik een paard zou leasen, dan zou ik niet willen dat het paard ook nog in de lessen mee loopt. Ik had namelijk ook de mogelijkheid om een pony te leasen, maar daarnaast moest hij ook meelopen in de manegelessen, nou uh... nee bedankt.

sade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 17:23

bij ons kost het lease van een paard op stal ongeveer 130 euro,je mag rijden wanneer je wilt, gebruik van buitenbak (binnenbak is er niet maar gelukkig in de buurt eentje die je voor 5 euro per huur mag gebruiken) mooie gelegenheid om buiten te rijden

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:26

als ik jou was zou ik misschein annepan even gaan pb'en, zij heeft een lease pony, dus misschien dat je daar wat wijzer van wordt.. Haha!

Anita87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:32

ik heb ook niet de mogelijkheid om een eigen paardje aan te schaffen (vooral het paard zelf) ik ben toen ook gaan zoeken naar een leasepaardje. ik ben uitgekomen bij een vrouw, ze zocht iemand boven de 18 (ben 17) en ze wou dat haar paard op dr eigen stal bleef staan. (ver van mij vandaan) kon dus in princiepe niet, maar ben eigenwijs..dus toch gereageerd. inmiddels staat het paard bij mij.. Haha! ze had eerst iemand anders gevonden.. maar dat ging ook weer over.. toen belde ze mij.. ik was egt blij..Haha! ze staat bij mij.. ik mag met dr naar les enz.. ik betaal haar stalling en voer. Zij blijft de verzekering betalen en hoefsmid, en wormenkuren.. heel lekker dus.. deze vrouw zit nu in een drukke periode.. zwanger van de 2e.. wil verhuisen.. naar een huis met stal en land.. ze wil haar als ze er klaar voor is dus wel terug..Boos! maar ik weet dit van te voren.. en het paard heeft ook atrose.. dus ik kan niet echt veel verder met haar.. het is op een gegeven moment afgelopen met de sport.. wat nu nog wel kan.. (ze is 13) dit was voor mij een hele mooie kans om te bewijzen aan mijn ouders dat ik best een paard met school kan combineren en dat mijn school er niet onder lijd..Haha! dat was ook een groot punt voor hun.. en als je echt een paard koopt kan die niet zomaar terug.. ik ben egt heel blij met haar en misschien dat dr ooit nog een eigen paardje voor me inzit...succes!

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:22

Sade: Ik zou zeggen niet doen. Een paard leasen kost vaak net zo veel als een eigen paard want je moet de leasekosten betalen, de dierenarts etc vaak ook (niet overal hoor) en dan kom je uit op het bedrag van een eigen paard houden en je paard word dan vaak ook nog gebruikt voor manegelessen wat in mijn ogen betekend dat wanneer je goed je best doet met je paard, hij het volgende uur verpest word door een schoppende koter die niet kan rijden. Ja misschien bot gezegd maar zo gaat het vaak wel.

Wat ik je aanraad is gewoon een advertentie te plaatsen op marktplaats en iemand zoeken die een bijrijder zoekt voor zijn/haar paard. Meestal heb je dan veel meer voordelen, je bent naast de ander de enige die het paard rijd, dus je kan echt vooruit komen met het paard, soms mag je ook nog wedstrijden rijden, les nemen mag altijd en je mag hem vaak ook als eigen beschouwen. Ik heb al een aantal paarden bijgereden en de prijzen varieerden van gratis + les zelf betalen tot 50 euro in de maand + zelf les betalen. Gewoon goed kritisch zoeken en de beste reactie kiezen. Wanneer je een bijrijdpaard ineens niet meer ziet zitten heb je tenminste geen opzegtermijn en je bent met een bijrijdpaard veel goedkoper uit en hebt vaak dezelfde mogelijkheden als met een leasepaard, soms zelfs meer mogelijkheden!!

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:02

dit heb ik van een site gehaald, het gaat over een stal die paarden fokt en waar je ook kunt leasen.

Heb je zelf geen paard maar wil je wel graag paardrijden? Denk je erover om een paard of pony te kopen? Of hebt u een dochter of zoon die graag wil paardrijden?

Bij ons kun je ook een paard huren, eventueel met recht van koop. Zo kun je bijvoorbeeld eens een poosje uitproberen wat het hebben van een paard precies inhoudt. Want het is natuurlijk niet goedkoop om een paard aan te schaffen. En het is best wel veel werk. Als je dus nog niet helemaal zeker weet of het wel wat voor jou is, is het misschien een goed idee om het eerst eens uit te proberen voordat je tot het kopen van een paard over gaat.

Dit houdt echter wel in dat je het paard of de pony volledig huurt, zeven dagen in de week. En dat niemand anders op dat paard rijdt. Je zult 'm dus ook dagelijks moeten verzorgen. Dit betekent zeker in de periode dat de paarden op stal staan dat je dagelijks langs moet komen. Alle paarden hebben namelijk dagelijks minimaal een uur beweging nodig buiten de stal. En de stal moet dagelijks uitgemest worden, dat zul je zelf moeten doen. Alleen het voeren hoef je niet zelf te doen, dat doen wij.

Het huren van een paard kost tussen de 140 en 184 euro per maand, afhankelijk van het paard zelf en de omstandigheden. Dit bedrag is inclusief stalling. Kosten voor het bekappen en hoefijzers komen voor je eigen rekening. Voer en eventuele veearts kosten komen voor onze rekening.

ook kun je op een manege leasen, hier heb ik wel eens na vraag naar gedaan en daar hoef je niet zelf uit te mesten een ook niet de dierenarts etc betalen.
maar als je daar meer over wil weten moet je ff annepan pb'en (heb ik al eerder vermeld), want zij least een pony op deze manege.

ook kun je van particulieren wel eens een paard/pony leasen, omdat ze er op dat moment een poos geen tijd voor hebben, maar het toch zonde vinden om het paard weg te doen.
zulke advertenties kun je op oa marktplaats en marktplaza vinden!