Kennen jullie dat?Paarden-jaloezie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

navaja

Kennen jullie dat?Paarden-jaloezie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 13:31

Mijn verzorgpony Judy ken ik nu 9 jaar, mijn eigen jaarling merrietje Navaja ken ik nu bijna een half jaar.
Het zijn beide paarden die eigenlijk met alle andere paarden op kunnen schieten, maar je raadt het al....niet met elkaar!

Ze zijn stikjaloers! Wanneer ik iets met de een aan het doen ben, staat de ander zielig te kijken en te hinniken..en vice versa.
Als ze bij elkaar in het weiland staan en ik ko in de buurt dan gaan ze vechten met ze tweeen.

Het is zo onwijs moeilijk, je gaat je echt berekenend opstellen. Wanneer ik de 1 een aai voor haar bol geef, moet ik dat ook bij de ander doen en ga zo maar door.....het is gewoon niet leuk meer!

kennen jullie dat ook? Hoe gaan jullie hier mee om?

Of hoe zouden jullie hier mee omgaan?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:37

sjaak gooit altijd met zijn halsters als hij niet gelijk aandacht krijgt, maar eerst een ander. Lekker laten gooien, er zijn meer paarden beesten op de wereld Haha!

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:50

Ik heb een tijdje gehad dat ik niet op m'n pony kon rijden en m'n zus had aangeboden dat ik dan af en toe haar paard kon rijden. M'n pony is die tijd echt ontzettend chagrijnig geweest en af en toe als je dan langs kwam gingen d'r oren in de nek... Ik weet niet echt of dit jaloezie is of gewoon verveling. En sowieso hinniken onze paard wel eens maar dat is dan meer omdat ze niet zonder elkaar kunnen (en ook niet met elkaar Haha!).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:53

vooral niet op reageren!
laat ze maar lekker elkaar klieren, ga gewoon je gang en doe net of ze er niet zijn, als ze zien dat jij e rniet op reageerd houden vanzelf op

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:05

annebel heeft dat soms ook zo erg, reageerdat ook nitet echt op. Zij is niet de enige en de andere paarden mogen ook gewoon aandacht Haha!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:11

ellepel schreef:
vooral niet op reageren!
laat ze maar lekker elkaar klieren, ga gewoon je gang en doe net of ze er niet zijn, als ze zien dat jij e rniet op reageerd houden vanzelf op

Ben ik niet helemaal met je eens.

Taco stond altijd los met een andere fjord in de bak.
Toen de eigenaresse van die fjord Niels op vakantie was en ik Niels verzorgde werd Taac ook jaloers.
Ze stonden altijd samen in de bak dus heb dat toen ook gedaan.
Taco is echt achter hem aan gaan jagen en heeft hem flink klappen gegeven.
Op zo´n moment heeft het dus echt geen zin om ze te laten gaan

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:28

Ik denk dat je je er het beste niet al te veel van aan zou moeten trekken. Als ze merken dat jij er geen aandacht een schenkt, zal de lol er waarschijnlijk snel af zijn voor ze.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:23

Die van jij heeft dat heel erg. Als ik een ander paard op stal moet rijden gaat ie ook altijd aandacht staan trekken, staan trappen tegen zijn staldeur enzo.. ook als hij net gereden is, het is gewoon puur jaloers.. als ik dan na die ander naar hem toega kijkt hij me niet meer aan, draait ie gewoon zijn hoofd om hahaha, best komisch is ie dan.. Ik negeer hem dan gewoon terug.. en meestal bedenkt ie zich heel snel en komt ie enorm bij me slijmen. Of als ik aan het lesgeven ben, hij kijkt uit op de bak. Dan gaat ie ook alle mogelijke manieren verzinnen om aandacht te trekken. Vorige keer ging ie een heel raar geluid maken door water door zijn mond te spoelen, of hij staat ineens heel raar met zijn mond open ofzo..
Tja., het blijven maffe beesten.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:47

ik denk ook dat je het beter kunt negeren.. het zijn soms net kleine kinderen.. Die moeten ook leren op hun beurt te wachten.. Tong uitsteken

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:49

Gewoon negeren...Ik doe altijd gewoon zo van dan krijgt die even aandacht en dan die...Als ze dan die ander weg jagen loop ik gewoon achter de weggejaagde pony aan. Dan vinden ze het op een gegeven moment niet leuk meer en houden ze wel op..

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 23:42

Maar ze hebben er absoluut geen lol aan, ze staan me juist heel ongelukkig aan te staren. De beledigdheid en het gekwetste straalt er gewoon vanaf.
Voordat ik mijn paardje heb gekocht gaf ik alleen aandacht aan Judy, de pony die ik 9 jaar ken, was/is mijn beste vriendinnetje laat maar zeggen.
Dus eigenlijk voel ik me ook gewoon een beetje schuldig.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:07

Ik ken het...
Ik hoef alleen maar bij een ander paard de box in te lopen en hij probeerd mijn aandacht te trekken. Schrapen ion zijn box en nog een paar van die dingen..
Ik negeer zijn gedrag, als hij opgehouden is met schrapen kom ik pas weer naar hem toe.
Eigenlijk vind ik het wel schattig Bloos

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 00:23

Ja, het is absoluut vertederend, maar als twee pony's het om je doen maakt het het wat moeilijker...omdat je ' je hart niet door tween kan delen'.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:33

Blossomm schreef:
Ja, het is absoluut vertederend, maar als twee pony's het om je doen maakt het het wat moeilijker...omdat je ' je hart niet door tween kan delen'.

Haha! Ik zou gewoon al je aandacht houden met het paard waar je mee bezig bent. Zolang de ander geen aandacht krijgt, houden ze er op een gegeven moment vast wel mee op (hoop ik voor je Schijnheilig )

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:48

je hart wel, maar je handen niet. ALs paarden weten dat als de ene aan de beurt is de ander moet wachten houdt het gezeur vrij snel op

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 21:48

sjakie schreef:
je hart wel, maar je handen niet. ALs paarden weten dat als de ene aan de beurt is de ander moet wachten houdt het gezeur vrij snel op

Dat is idd wel een betere stelling ja Lachen
Er zit niks anders op, denk ik, dan dat idd zo te doen en te kijken wat het uithaalt.

Ik hoop het ook Marina, en dan maar niet teleurgesteld zijn dat ze het niet meer doen Bloos