zadelvraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adelarde

zadelvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 10:30

ik heb voor mijn BWP-merrie een wintec 2000 vzh-zadel met zwarte boom, nu zou ik graag willen weten welke boommaat dat bij andere zadels is, want ik ben van plan een dressuurzadel bij te kopen en dan zou ik wel moeten weten hoe groot de boom dan moet zijn

groetjes van Valerie
hoefjes van Adelarde

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:03

Ik heb geen idee, maar is het niet makkelijker om je paard mee te nemen naar de zadelmaker (ruitersportzaak) en daar het zadel uit te kiezen wat precies past? Sommige zaken komen ook aan huis. Deze mensen hebben er verstand van en dan weet je zeker dat het zadel goed past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:38

Meten is weten Knipoog

En daarnaast een goede zadelmaker inschakelen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:41

gewoon je ruitersportzaak opbellen, de meesten hebben wel een pascervice en komen dus langs met verschillende zadels

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:00

Dit ligt eraan wat je voor zadel wil, het ene merk hanteerd cm, het andere S-M-W, weer een ander werkt ook hierin met inches.

En ook binnen bijv. de cm, een stubben handteerd een ander cm systeem als bijv de knight rider zadels van SenK. (en dat terwijl een cm gewoon een cm is, toch??)

Het is dus moeilijk vergelijkbaar. Wel zou je aan de hand van de kleurenwijzer van wintec kunnen zeggen dat zwart staat voor een medium boom. Indien het zadel dus goed past, zul je in de middel boom maten moeten kijken. Maargoed, langleve de zadelmaker en zijn passervices!!!!