Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MirZam schreef:ik zou graag concrete dingen horen..
dus hoe lang et duurt voordat de gemiddelde merrie stopt met produceren van melk..
in het geval dat ze elkaar dus niet kunnen zien..
En na een maand herkent ze der kind echt nog wel hoor.. volgens mij na een jaar nog!
en dat je merrie nu nog melk geeft is ook niet goed trouwens..
weet er iemand concrete cijfers?
of moet ik naar een dierenarts bellen? (zou die dat weten?)
. Nu staan ze gewoon weer bij elkaar, ze zijn dikke maatjes maar er wordt niet meer gedronken
.Keevagirl schreef:Mijn merrie en veulen zijn 2 maanden uit elkaar geweest. De melkproductie was volledig gestopt, maar de herkenning was er zeker nog wel ! Het veulen ging ook rechtstreeks weer met z'n neus onder de buik van moeders, maar kreeg meteen een flinke waarschuwing DAT DAT NIET MEER DE BEDOELING WAS !!!![]()
. Nu staan ze gewoon weer bij elkaar, ze zijn dikke maatjes maar er wordt niet meer gedronken
.
Succes ermee !!
irish_lady schreef:Dat vind ik nog steeds erg kort hoor! Denk dat je eerder aan 5-6 maanden moet denken. Melkproductie stopt al na een dag of 4-5, maar het is zo ook weer aangezwengeld. Denice, melken mag je nooit doen bij een net afgespeende merrie, dit is ws bij jouw ook de reden dat er nog steeds melk uit komt, als de vraag naar melk blijft zal de merrie melk blijven geven.
irish_lady schreef:Denice, melken mag je nooit doen bij een net afgespeende merrie, dit is ws bij jouw ook de reden dat er nog steeds melk uit komt, als de vraag naar melk blijft zal de merrie melk blijven geven.