Zadelkeuze?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ushuaia

Zadelkeuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 04:09

Aangezien er zo verschrikkelijk veel zadelmerken en -types zijn, even een vraagje wat jullie zouden aanraden.
Ik zoek een A-merk dressuurzadel, met een diepe zit, en niet veel beenvrijheid. Ik heb nl wel wat moeite om mn been perfect stil te houden bij een paardje dat vrij hoog opgooit en zou dus graag een zadel hebben waar ik vrij 'vast' inzit.
Ik wil een zadel met een zachte zit, en van goede kwaliteit leer ed (slijtage-bestendig zeg maar).
Ik ben niet van de grootsten, dus de zweetbladen hoeven niet extra lang te zijn.
Het is voor een paardje met een vrij normale schoft, en verder ook vrij normaal van bouw.
Wel zou ik graag hebben dat het een zadel is dat je makkelijk op meerdere paarden kan leggen. (Natuurlijk niet ineens op een Ijslander ofzo, jullie snappen wel wat ik bedoel.. Knipoog )
Wie heeft er een aanrader?
Alvast bedankt!

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:00

Tip: zadel passen. Knipoog Eerst zelf eens 'droog' zitten op verschillende merken en daarna de voor jou fijnste zadels op je paard(en) uitproberen.
Zadel moet gewoon op jou en je paard(en) afgestemd zijn. Als je voor een bepaald merk gaat, zonder te passen, wordt het vaak een teleurstelling. Verdrietig
Succes ermee OK dan!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:04

Als ik dit zo lees denk ik aan Ainsley.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:32

Je moet een zadel nemen wat bij je paard past. Dat komt ook nog heel precies. Dan moet het op maat worden gezet en zal het voor jou en je paard plezierig zitten, voelen en werken. Een diepe zit zou ik niet zo adviseren omdat het niet goed is voor je rug en ook niet idessl op het paard kan liggen omdat door de diepte van de zit de achteboom hoog komt en er dan beweging ontstaat in het zadel

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:43

Een KN Tango! Goede pasvorm, vele kniewrong en een diepe zit. ZEER GOEDE KWALITEIT! (KN HÈ!)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:57

De kieffer zadels zijn met een goede beenligging, hoge lepel maar wel aan de duurdere kant.

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:58

KN symphonie !!!, superfijne zadels nooit problemem mee gehad.