nu wil ik weten wat jullie ervan vinden als (dure,sport)paarden peersbeschermers omkrijgen in de wei.... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nu wil ik weten wat jullie ervan vinden als (dure,sport)paarden peersbeschermers omkrijgen in de wei....
nu staat ze niet de hele dag maar een paar uur buiten. Poison schreef:Ik vind het wel overdreven voorzichtig.
Als hij zich een keer stoot leert ie misschien dat hij volgende keer een beetje moet uitkijken.
Bovendien lijkt me het niet echt lekker zitten, nee mijn paard gaat gewoon de wei op zonder halster, beschermering of what ever.
Zo gaat het in de natuur ook niet.
ik zeg toch niet dat ik ze met rijden geen bescherming omdoe? spyro schreef:Hoi![]()
Heb die toptic niet gelezen, maar die van mij krijgt geen peesbeschermers om in de wei.
Maar als jij graag je paard extra wilt beschermen tegen blessures wie zijn wij om daar raar op te reageren.
Je moet er alleen wel mee uitkijken wat voor soort beschermers je omdoet. Niet alle beschermers zijn geschikt om voor lange tijd om je paard te zitten.
Je ziet soms namelijk wel eens paarden met witte plekjes op hun benen en het enigste wat ik kan bedenken is dat de beschermers daar te lang om heen hebben gezeten.
de mijne lopen inprincipe altijd zonder, maar als hij bijvoorbeeld voor het eerst bij andere paarden de wei in aat, of voor het eerst sinds weken dan doe ik ze meestal het eerste uurtje ff om en haal ze er dan af.
meiske16 schreef:ja maar hier gaat het om (dure)goeddoortrainde sportpaarden!!!!in de natuur hoeven ze niks te presteren... je doet toch zelf ook bescherming om als je bijvoorbeeld gaat skaten,of wat dan ook...zo moet je dit ook zien.
een vrouwtje bij mij op stal had het ook de eerste paar dagen gedaan toen haar paard op stal kwam. gevolg was dus witte strepen. nou die baalt iedere dag.
als ze wedstrijd heeft stift ze het altijd bij met een zwarte viltstift.
Margreet schreef:Ben ik het helemaal mee eensAlleen de eerste paar keer aan het begin van het weideseizoen, als de groep net nieuw is, dan doe ik ze af als ze na een uurtje rustig staan. Daarna doe ik ze niet meer om. Hij staat de hele dag buiten, dan hebben peesbeschermers meer nadelen dan voordelen.
,Mijn paard gaat ook de eerste keer weer bij de kudde of idd begin van het weideseizoen in de beschermers en als ze rustig is gaat alles er vanaf
.