Het is een rare titel ik weet het. Maar het zit dus zo!
Ik heb 15 verzorgshetjes (Even bijvermelden
) 1 merrie daarvan, is 11 jaartjes jonge en wil ik graag gaan inrijden. Ik verwacht niet dat dat zo een probleem is. Ze heeft vroeger enkele keuringen gelopen. Als ze halster omheeft is ze superbraaf en doet ze alles voor je. Stappen, draven en galopperen aan de hand ook geen probleem. Zadel erop gelegt en dat vind ze geen probleem. Ik wil er graag eens op gaan zitten, maar ze verwacht (tegen maart ofzo wel pas!) een veulen. En ik wou haar graag berijden en haar goed trainen en conditie verbeteren enz. Maar ik weet niet wat ik het beste kan doen. Haar trainen aan de hand en aan de longe totdat haar veulen er is en even daarna erop gaan rijden en goed gaan trainen? Of toch maar nu al erop gaan en beetje rijden maar wachten tot het veulen er is om echt te trainen? Of toch nu al goed trainen? Ik weet het niet en ik wil gewoon kiezen wat het beste voor haar is! Want normaal zijn er elk jaar enkele veulens maar als er 1 veulen komt dit jaar is het van haar! EN ik wil absoluut geen risico nemen voor het veulen! Dus wie wil tips geven? Alvast bedankt! Eerlijke meningen en eigen ervaringen zijn ook altijd welkom!
Groetjes, Jennifer
beter dus nue een rustige basis aanbrengen