Fjord dunner in vacht, zonder te scheren?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Fjord dunner in vacht, zonder te scheren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 23:04

Pim zit heel erg dik in z'n vacht momenteel en hij staat letterlijk te zweten op stal (hij heeft het zeg maar altijd warm, ken veel fjorden maar geen enkele die hier zoveel last van heeft). Dat hij na het rijden zweet is niet zo vreemd (dan is hij ook om uit te wringen hoor, zelfs als het buiten vriest), maar hij zweet dus ook als hij niks doet en ik z'n stalletje staat.

Dit is ook de reden geweest dat hij bij z'n vorige eigenaar altijd werd geschoren, maar wij wilden hem heel de winter lekker op de padock en dan alleen 's nachts op stal laten staan en dan is scheren lijkt mij toch een beetje koud...

Nu bedacht ik me vanavond (sja een beetje laat ) dat we hem natuurlijk onder een deken hadden kunnen zetten van het najaar zodat hij niet zo dicht in z'n vacht was komen te zitten, maar daar is het nu (lijkt mij) te laat voor, als we er nu nog een deken op gooien zal hij er waarschijnlijk helemaal onder gaan zweten...

Nu is de vraag wat adviseren jullie Cool

We hebben van het weekend bij het fjordenstamboek gereden en daar scheren ze dus alleen de halzen, het is echt wel praktisch, maar helaas niet heel erg mooi...

Dus tips voor hoe we hem nu nog dunnen in z'n vacht kunnen krijgen, zonder hem helemaal kaal te zetten zijn welkom Haha!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:07

Ik denk dat scheren nu de enige optie is....
volgend jaar beter zullen we maar zeggen.Je kunt hem toch gewoon onder de deken zetten als ie naar buiten gaat en geschoren is?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 23:13

Ja maar dan staat hij nog met een blote hals en je krijgt weer dat ge-eter met dekens als je gaat rijden enzo, dat is allemaal niet zo praktisch, we hebben namelijk geen binnenbak...

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:14

er is geen middel dat je paard in een keer van zijn dikke vacht afhelpt..
voor zover ik weet..

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:26

buddy ga ik vrijdag ook scheren en ook wij hebben alleen een buitenbak en ook hij gaat dan nog gewoon naar buiten.. lekker dikke deken op en klaar

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:27

Pablo heb ik ook helemaal geschoren en die staat op de wei met een 150gr dek. Kan hem over 2 a 3 weken weer scheren, maar onder een dikker dek heeft hij het te warm.... Ach, zo blijf je bezig met je fjordenbaal Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:39

Ipsilonka schreef:
Pablo heb ik ook helemaal geschoren en die staat op de wei met een 150gr dek. Kan hem over 2 a 3 weken weer scheren, maar onder een dikker dek heeft hij het te warm.... Ach, zo blijf je bezig met je fjordenbaal Haha!

zo vervelen ze nooit he Tong uitsteken

heb jij ook alles geschoren?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:17

Bijna alles, de voorkant van zijn hoofd niet. Zijn benen voor de helft (tot de knieën) en zelfs geen zadeldekje op zijn rug laten liggen. Was voor de eerste keer dat ik het zelf deed, maar bevalt prima (eerste aanvraag voor andere pony is al binnen).