Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Meavey schreef:Nou ben ik bang dat ik even tegendraads ga, als die buik nog steeds zo opgezollen is heeft hij nog wel degelijk meer nodig, een dikke pony is overal dik niet alleen de buik.
Als het niet alleen die buik is zou je iets minder kunnen gaan voeren, anders zou ik nog even doorgaan, en nogmaals probeer eens granen.
Mijn veulens krijgen met zijn 2-en een 1/2 kg granenmix en een 1/2 kg veulenbrok, wortels en genoeg hooi.
Veulens hebben juist iets meer nodig omdat ze niet meer melk drinken bij de meoder en die buik. Dat hoort bij shetlanders hij is echt niet dik hoor! Mijn shetje van 6 maanden staat overdag 7 uur op wei...krijgt 2x hooi, 2x ene laagje voer en sávonds nog een halve kilo brok en een halve kilo muesli! En voor mijn gevoel mag ze ernog wat bij...voor de buik neit maar nu heeft ze vooral wintervacht wat het is en dr kont is best dun als je zo onder de dikke vacht voelt...bij teun ziet het er ook zo uit...eerder dikke wintervacht dus ik zou het voer niet minderen eigenlijk als ik jou was!