hallo bokkers misschien hebben jullie een paar goeie tips voor mij mijn paard staat samen met een shetje elke keer als ik opstal kom is het weer een verrrassing want mijn paard vreet aan hout na van alles erop gesmeerd te hebben blijft hij het doen
er is mij verteld dat hij dit uit verveling zou doen maar hij staat elke dag buiten hij krijgt genoeg kuil staat samen met de shet heeft een speelbal en er word ook opgereden, gelongeerd en lekker mee getut
nu ga ik nog even een hooinet met een bal in de bak hangen en een fles met gaatjes erin waar dan biks uitkomt maar wat kan ik nog meer verzinnen zodat hij van het hout afblijft want ik heb pas een nieuw hek om mijn bak gezet en er zijn nu al 2 planken bijna door midden gevreten het hek staat er net 3 weken ofzo eerste week bleef hij er braaf vanaf maar nu begint hij er dus weer mee
hebben jullie mischien ideeen om iets te verzinnen zodat hij zich niet verveeld
Ninla_
Geplaatst: 08-11-04 17:40
Zoutblok? Ik weet het anders ook niet
patsur
Geplaatst: 08-11-04 18:35
stroom erop zetten. moettie het maar leren. het is gewoon een manier van aandacht trekken denk ik. anders een stroomdraadje een meter binnen het hek.
wenny
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-04 18:51
er staat natuurlijk bij de boven kant en in het midden stroom op maar tog weet hij op een of andere manier bij het hout te komen
Tibamar
Geplaatst: 08-11-04 19:09
Misschien heeft hij last van zijn tanden en wil hij daarom op het hout kauwen...Ik weet het anders ook niet...
ellepel
Geplaatst: 08-11-04 20:23
zoals overal, zeg ik hier dus ook: zeewier bijvoeren, hier zitten alle vitaminen en mineralen in die ene pard nodig heeft. blijft hij het doen dan kan het een gewoonte zijn. een metalen strip op het hout plaatsen wil wel helpen
nickyu
Geplaatst: 08-11-04 23:35
of wat dacht je van bv wilgen takken voeren? mijn paard deed dit ook , ook een teken dat ze iets te kort komen paarden in de natuur eten ook hout (al is het met mate) nu geef ik regelmatig wilgen takken en blijft hij van al het andere hout af
Quinty
Geplaatst: 09-11-04 09:13
Oh bah had ik net een hele tekst is die weer weg Nog maar een keer dan
Een stroomdraadje langs de palen spannen wil idd wel helpen, wij hebben ook zo n paard op stal, die knabbelt ook aan de bakrand, nu hebben we op 3 hoogtes er stroom langs, ze heeft 1 tik gehad, en het is nu over Maar nu heeft ze weer wat anders......kuilen graven ....ik denk dat je aldoor wat moet proberen tot je iets hebt gevonden wat helpt. Dat paard was op stal ook zo lastig, die hebben we nu tussen 2 paarden ingezet ipv de hoek en dit scheelt al een hele hoop! Ik hoop dat je een goede tip hier krijgt! Ik weet er helaas zo niet 1 Alleen het stroomdraadje zou ik als ik jou was eens proberen!