Tochtflappen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Tochtflappen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 14:47

Hallo, ik heb even een vraagje over de inrichting van je stal. Wij hebben onze paardjes (tinkers) eigenlijk het hele jaar door buiten staan, dag en nacht. Ze hebben de beschikking over een ruime schuilstal. We hebben wel een binnenstal, maar als ik die 's nachts openzet gaan ze alleen maar in om te mesten en te plassen en de rest van de nacht staan ze buiten Knipoog Verward .
Maar nu wil ik aan 1 kant van de schuilstal van die tochtflappen hangen. Je weet wel, van die plastic flappen die je ook vaak bij de ingang van een zwembad ziet en zo. Maar nu is mijn vraag : hoe KOM je aan die dingen ? Hebben jullie enig idee ?

Groetjes, Irene Lachen

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:35

Die kan je volgens mij wel via een tuinbouwtoeleverings bedrijf krijgen.Althans bij mijn vriend wel.Weet wel dat het aardig prijzig is.Kan wel even navragen aan hem wat voor soort bedrijven dat nog meer verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:40

Waarom wil je die dingen eigenlijk? Voor beschutting kunnen ze toch hun stal in? Als een paard ervoor kiest om buiten te blijven, is dat toch niet erg?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 17:02

Nou, de "echte" stal zit dicht, als ze er alleen maar in gaan om te mesten heb ik er wel het werk mee (uitmesten) en verder heeft het weinig nut. Ze kunnen nu dus alleen in de schuilstal, die is aan voor- en achterkant open en als de wind net verkeerd staat, waait het er dus precies doorheen. Vandaar die tochtflappen ... ik heb trouwens al een goed adres gekregen van een Bokker, dus ben al een heel eind op weg !!