Te late betalingen bijrijdster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Te late betalingen bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 12:20

Ik had een vraagje...

Mijn bijrijdster is super lief en goed voor mijn pony, ik heb het echt getroffen en je zal van mij ook geen bijrijderdrama verhalen horen.

Het enige probleem wat ik nu heb zijn de betalingen. Haar vader regelt de betaling via de bank.

Het eerste jaar ging dat super altijd de eerste week van de maand. In de zomer kreeg ik het een paar keer wat later 3de of 4de week van de maand. Nou was dat voor mij nog niet echt een probleem.

Maar September, Oktober en November heb ik dus nog niet ontvangen.

Ik heb hier twee weken geleden over gebeld, en hij zou het over maken. Nou heb ik net gekeken, en ik heb nog steeds niets ontvangen Verward

Ik vind het ook vervelend om constant te bellen en er om te vragen, ik ben verder ook niet afhankelijk van het geld.
Maar ik wil het ook niet op laten lopen dat ze straks problemen hebben om het te betalen...

Hoe zouden jullie dit aanpakken en ervaringen en tips zijn welkom.
Bedankt alvast.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:24

Ik zou gewoon nog een keer vragen om het geld, je hebt er tohc gewoon recht op. Zou dus ook gewoon nog een keer bellen. Je hebt het geld dan wel niet echt nodig, maar stel dat je dat wel {ooit} hebt.
Gewoon bellen, en het netjes vragen Lachen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:31

ik zou ze idd nog een keer bellen, misschien hebben ze op het moment probelem om het bedrag te kunnen betalen?

ik ben wel nieuwschierig waarom je bijrijder moet betalen? (aangezien je zegt niet afhankelijk te zijn van haar betaling)

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:34

ja het staat wel raar om steeds te bellen
maar zaken zijn zaken natuurlijk
en zomaar niet meer betalen was niet de afspraak
maar misschien gaat het financieel nietzo goed bij je bijrijdster thuis ofzo
gewoon even belen en desnoods vraqgen wat de rede is van het niet betalen

succes ermee

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:43

Vervelende situatie, maar jij zou niet degene moeten zijn die zich er ongemakkelijk bij voelt. Dat zou juist jouw bijrijder (of haar vader) moeten zijn. Toch maar bellen, uitleggen dat je het heel vervelend vind, maar je kunt de betaling niet terugvinden op je bankrekening. Of er iets is misgegaan?

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 12:54

Niet leuk dat he zo oet lopen,

Ik zou zelf nogmaals om het geld vragen, of om de reden waarom er niet betaald word, dan kan er eventueel een andere afspraak gemaakt worden onderling.

Je zit niet op het geld te wachten maar toch afspraak is afspraak Knipoog

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 12:56

Ik denk dat het probleem ligt bij zijn nieuwe vriendin, niet dat zij het probleem is. Maar meneer is volgens mij een beetje in Luve Haha! Lovers

Zij woont in Marken en hij heeft het nogal druk (dat gaf hij dus laatst als reden).

Mijn bijrijdster weet het volgens mij niet, ik vond het niet nodig om haar daar over in te lichten. Ze is 14 en de betalingen regel ik met haar vader. Vind het banketstaaf om het tegen haar te vertellen, straks durft ze niet meer te komen of voelt zij zich er rot onder en dat wil ik ook niet.
Het is ook niet haar schuld.

Aan de andere kant zit ik te denken als ik het haar vertel, zal zij haar vader wel vertellen om het te doen.
Ze is heel verantwoordelijk en ze wonen met z'n tweeen (ouders zijn gescheiden).

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:16

gewoon bellen,en hem vragen het via automatische incasso te laten verlopen!

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:18

precies, automatise incasso zou een moie oplossing zijn.
is wel banketstaaf zeg van haar vader dat hij daar zo mee omgaat, ik bedoel, ook banketstaaf voor je bijrijdster

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:27

erg vervellend zeg. Ik zou haar vader gewoon nog een keer bellen.

Helaas een autm. incasso is niet mogelijk omdat jij geen instelling/bedrijf bent.
Maar haar vader zou er wel een periodieke betaling van kunnen maken, zodat hij er niet iedere maand aan moet denken om jouw te betalen.

MissJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:30

Ik vind het niet raar dat je daar meerdere keren over belt.
Afspraken zijn afspraken, en daar moeten mensen zich gewoon aan houden.
Ik kan me goed voorstellen dat je het vervelend vindt en het idee hebt dat je steeds zeurt, maar dat is niet zo.
Ik vind het zelfs buitengewoon tolerant van je dat je al 3 maanden op geld wacht.
Dat had ik niet gedaan.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:12

Juist, afspraak is afspraak.
Ik zou die vader wel even confronteren met het feit dat je het nog niet tegen zijn dochter hebt verteld, maar dat dat zo niet langer kan, want anders moet je een andere bijrijdster gaan zoeken en dan is ZIJ de dupe!

Gewoon een beetje op zijn gevoel inspelen... Hoe lief je bijrijdster ook is, dit kan zo toch geen maanden doorgaan...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:34

Staat helemaal niet raar dat je belt, het is pas raar dat er niet betaalt wordt als dat de afspraak is Lachen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:47

nee, bellen!!! t komt hier wel neer op een achterstand van 3 maanden hoor!!
het is gewoon helemaal niet netjes, dat hij niet betaald!! ik zou je er niet schuldig ofzo over voelen hoor, als je belt, zou hij eigenlijk moeten doen over het feit, dat hij zijn dochters hobby niet betaald....!

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:04

Ik zou ook gewoon weer bellen, er zijn afspraken gemaakt.
Jij moet je er totaal niet schuldig over voelen. Degene die dat moet doen dat is hij.
Wel vervelend dat het zo moet lopen. Succes in ieder geval.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 16:09

Thanks, ik ga idd nog maar een keertje bellen.

Het rare is ook dat hij vrijdag gewoon is komen kijken toen zijn dochter springles had, dan denk je toch ook ff van 'o ja, ik moet die betaling nog doen'? Lijkt mij tenminste... Verward

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:37

Vreemd.... heb je het hem toen niet even gevraagd? Was op zich wel een goeie gelegenheid.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 17:01

Tja, dat wou ik ook wel doen. Maar ten eerste stond zijn andere dochter van 11 er bij. En het was ook best wel druk.

Ik vind het dan weer niet passend om voor de hele manege te gaan vragen wanneer hij nou een keer gaat betalen...

Weet dat het stom is, maar daar voel ik me dan weer ongemakkelijk bij Scheve mond

Dan bel ik hem liever thuis om te vragen hoe dat zit...

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:27

Je kan gewoon bellen en vragen of hij het niet toevallig naar de verkeerde rekening heeft overgemaakt ofzo. Zeg dat hij het 2 weken geleden al zou over maken, maar dat jij het niet kan terug vinden. Gebruik als smoes dat je je afvraagt of hij wel het goede nummer heeft genomen, omdat je anders de fout bij jouw bank kan zoeken.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:40

Gezien het feit dat je het -onder meer- over september hebt, lijkt het me niet raar om daar ondertussen nog maar eens naar te informeren.

fopke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:09

ik zou ook gewoon bellen. De afspraken die er gemaakt zijn moeten gewoon nagekomen worden.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 16:29

Jaja, er is betaald!

Voor September en Oktober. November zal eind van de maand wel komen denk ik.

Maar ik ben al blij dat dit nu betaald is

Bedankt allemaal OK dan!