van dromen en hopen,naar een eigen paard..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

van dromen en hopen,naar een eigen paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 22:24

Ik lees regelmatig topics van meisjes die zo graag een eigen paard willen hebben..

Dat gevoel kan ik me nog goed herinneren..
Toen ik nog op manege's reed,en verzorgponys had..
Zelfs tot een jaar geleden kon ik me niet indenken ooit een eigen paard te hebben..

En nu heb ik er 2 !!! Lovers

Echt heel raar,
je wilt zo graag een eigen paard,en dan heb je er gewoon 1,
ik voelde me trots,
zo gelukkig,

Nu voelt het bijna als normaal.. Bloos
maar als je topics leest van meisjes wat nog geen eigen paarden hebben,
dan heb je toch zoiets van,
wow dat voelde ik toen ook..en nu heb ik er zelf 1 !!

Hoe ervaarde jullie het krijgen van je eigen eerste paard?

ik voelde me erg onzeker,
doe ik het wel goed,
ben ik het wel waard..
dat soort dingen schoten door mijn hoofd..

En nu weet ik niet beter.. Haha!

Tips voor meisjes die nog dromen...
Soms komen dromen uit !!!!!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:25

ja!! dromen worden werkeloijkheid...
niet altijd maar sosm akn et toch!!

maar anders kun ej ook altijd heeel erg blij zijn met et paard van een ander!!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 22:27

MirZam schreef:

maar anders kun ej ook altijd heeel erg blij zijn met et paard van een ander!!

en voor sommige mensen kan het neit anders,
maar goed dat het bestaat !!
anders zouden er een hoop paardenmeisjes ongelukkig zijn !!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:27

Ja en Mijn Droom komt ook uit.

En ik rij sind 3 jaar pas een halfjaar.

En ik krijg als alles doorgaat een verzorgpaard.Want ja moet eerst me examen halen voordat ik me eigen paardje heb.Kan ik mooi ervaring op doen

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:27

het meeste staat wel in mijn profiel. maar laten we het er eerst maar op houden dat het voelde als 1 grote droom.
Laatst bijgewerkt door ikjuh op 07-11-04 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:28

Soms komen dromen uit alleen moet je er soms lang op wachten. Mijn eerste eigen merrie heb ik vorig jaar gekocht.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:29

Toen mijn ouders eenmaal ja hadden gezegd, kon ik niet meer stoppen met kijken naar advertenties. En toen we gingen kijken bij (nu mijn) paard, was ik er heilig van overtuigd dat dit zé was en mijn moeder na een paar dagen ook Lachen.

3 Juli 2002 kwam ze op de stal waar ik toen nog werkte, daar bleef ze 3 weken staan (daar had ik veel mogelijkheden, goede bak waar ik in kon trainen, privé bos etc).
Hoe ik me toen voelde.. ik had toen nog niet echt zoiets van: dit is míjn paard! Dat kwam pas toen ze naar mijn oom verhuisde en haar echt zelf elke dag ging voeren, verzorgen en alle andere dingen voor haar moest regelen.

Hopelijk poept ze volgend jaar een veulen uit en dan heb ik er ook twee Haha!! Wie had dat nou gedacht... Sanne een eigen paard Lachen!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:30

bij mij hoopte ik het ook altijd Haha! HAd arzu dan wel.. Maar wou echt iets van mij.. iets waar ik voor MOEST betalen Knipoog
En binnen 9 dagen kwam mijn droom uit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:33

Ik herrinner me het ook als de dag van gister

Altijd paarden van andere gereden.
Kawa was ook zo'n paard.
Maar hij kwam te koop en dat was het paard van alle handelspaarden die ik gereden heb, die ik niet kon laten gaan.
Ik had ondertussen al verschillende jaren een vaste baan, dus een eigen paard permiteren ging toen wel.

Ondertussen ben ik zo'n geluksvogel die nu in een huis met weide woont en Kawa mee naar huis kon nemen.
En daar hoorde uiteraard een maatje bij.
En dat Is Unaira geworden.

En nu heb ik echt hemel op aarde

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:40

Niet dat ik niet heel erg blij ben met mijn verzorgpony waar ik opzich alles mee zou mogen doen is mijn grote droom toch wel een eigen paard.
Maar ik vind het wel allemaal heel erg moeilijk.
Het lijkt me bijvoorbeeld super leuk om een veulen te kopen en dat vanaf het begin te hebben... zodat je dan een hele goede band krijgt, en geen capsonenes met wat mensen daarvoor met je paard gedaan hebben.. maar eigenlijk wil ik wel een paardje krijgen wat redelijk groot is. En wat bij mij past.. maar dat kun je nog niet echt inschatten als het een veulen is.. of wel? Verward

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 22:41

lijkt me niet,
je kan een veulen kopen,
maar misschien blijkt bij het inrijden dat het niet helemaal het paard is als wat jij gehoopt hebt,
en dan heb je daar 3 jaar voor gewacht...

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:51

Ik heb momenteel 2 bijrijdpaardjes. En voor mij voelt het al alsof die droom is uitgekomen.
Ik mag alles met ze doen, het is geweldig OK dan!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 09:45

Ik heb 1 bijrijpaardje en zie dat echt als mijn paardje.
Mijn ouders hebben liever niet dat ik op zondag naar d'r toe ga (mijn ouders zijn erg gelovig en vinden dat dat ook op een andere dag kan, naar Lady toe gaan Scheve mond ), maar gisteren zeiden ze; Hé, moet je niet ffeis naar je paard toe? Ik heb nog wel wat penen hier liggen. Joh.....dat had ik niet verwacht van ze Lovers Haha!

Ik hoop dat er ooit een dag komt dat ze van mij wordt, maar de eigenaresse doet haar voor geen goud weg (veel goud misschien wel Haha! ))
Maar ze zegt nu al dat het mijn paard is. En dan is ze even op stal (staan bij haar thuis) en zegt dan: En...hoe gaat het met je paardje????

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:58

ik kan me ook nog goed herinneren dat ik een eigenpony wilde, vroeger een shetlandmerrie samen met een vriendin kopen. maar toen op de manege kwam er een loterij en de mensen die toen 'Muppet' hadden gewonnen wilde hem niet, ik kwam toen thuis en vertelde elke keer weer wat voor leuk beestje het was Haha! en dat ik hem graag wilde hebben
omdat hij anders naar de slacht zou gaan kreeg ik hem voor mijn 9de verjaardag, hij was toen een 3 maanden oud veulentje. het beestje werd mijn maatje ik was er elke dag en ik groeide met hem op.
ik wist hoe ik moest borstelen, dit omdat ik daarvoor verzorgpony's had.
alleen hoeven uitkrabben ging niet, dat deed mijn zus altijd.

ik voelde me eigenlijk niet onzeker, maar deed nooit zomaar iets met hem zonder dat mijn zus erbij was, tot ik hem ging inrijden.
ik was dolbijd met hem en nog steeds hij is nog steeds mijn maatje Haha!

eigenlijk ben ik opgegroeid met 3 paarden, twister dan van mij, jolanda een draver van mijn zus waar ik altijd op mocht zitten en rondstappen, na twister verzorgde ik het paard van mijn broer een tijd en toen kreeg ik voor mijn 15de verjaardag marinde...

ik kan me ook nog goed herinneren toen ik op ponykamp was en marinde zag, mijn droompony, ik was echt blij toen ik haar kreeg en zat er soms wel de hele dag.

ik vond het met haar wel moeilijk ze was best zenuwachtig sprong vaak opzij, durfde niet in de stal maar ook niet eruit Lachen

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:22

Na jaren dromen over een eigen paard kon ik een paard gaan verzorgen van een goede vriendin

Dit paard heb ik +/- 5/6 jaar verzorgt en ik mocht er alles mee doen, iedere dag rijden, wedstrijden enz. Geen gezeur aan mijn hoofd wat wel en niet mocht, gewoon een heerlijke tijd. Helaas kreeg hij teveel last van ouderdomskwaaltjes en is hij ingeslapen.

Van dezelfde vriendin van wie dat paard was heb ik 2 jaar geleden mijn huidige paard gekocht. Ze was toen 4 jaar en net onder het zadel (heb ik aan meegeholpen Lachen ). Ik ben heel erg onzeker geweest of ik het wel aankom, misschien was het beter om iemand anders zo'n jong paard in te laten rijden enz.

Inmiddels rijden we L1 en gaat het supergoed.
Ik ben heel erg trots op mijn paard en mezelf. Nog nooit had ik een paard ingereden en juist mijn eigen paard wel. Heerlijk gevoel!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:51

Ik heb 5 jaar een verzorgpaard gehad. Ik twijfelde weleens of ik niet liever een eigen paard zou willen. Ik mocht tenslotte alles met mijn verzorgpaard, en ik had geen kosten..
Totdat ik Regiel te koop kwam te staan. Ik moest gewoon gaan kijken! En ja hoor, ik was helemaal in luve Lovers . Ik heb hem dus gekocht! Het was ook dit paard of geen paard, aangezien ik ook nog studeer. Ik heb er nog geen spijt van gehad, maar ik moet wel beter opletten wat ik met mn gedl doen, want die beesten zijn duuuur Cool

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:58

Ik heb mijn paard pas 1,5 jaar dus ik weet nog precies hoe ik me voelde op de dag dat ze bij mij kwam! Vanaf mijn 7e jaar wilde ik al erg graag een eigen paard maar hoe ik ook zeurde bij mijn ouders, hij kwam er maar niet Knipoog Toen ik al ruim een jaar samenwoonde met mijn vriend besloten we dat ik mijn grote droom mocht laten uitkomen. Uiteraard zijn we eerst op div. plekken paardjes gaan kijken en ben ik als een blok gevallen voor mijn huidige paard.

Op de dag dat ze gebracht zou worden had ik vrij genomen van mijn werk. Alhoewel ik normaal graag uit slaap of me verslaap ( Haha! ) stond ik nu om 7.00 klaarwakker naast mijn bed! Ze zou s'middags pas komen en wat duurde de dag lang... Ik was bloednerveus toen het uur eindelijk aangebroken was maar al met al was het een geweldige dag! Ik voelde me eventjes de gelukkigste persoon op aarde toen ze arriveerde!

Nu, 1,5 jaar later lijkt het inderdaad wat gewoon te worden. Toch ben ik nog altijd erg blij met haar en vergeet ik nooit hoe ontzettend blij ik die dag was Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 14:10

Na 17 jaar dromen heb ik nu een jaar mijn eigen fjord Winnie.. De dag dat ik hem ging halen was ik stikzenuwachtig, het voelde ook onwijs raar, ineens was ik de eigenaar van zo'n mooi groot dier.

Inmiddels dikke maatjes, zou die bolle nooit meer kwijt willen, ondanks het ongeluk wat ik bijna 3 maanden geleden heb gehad. Lovers