Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sjonniej schreef:Als ze zo een dure koopt kan je tegen iedereen zeggen dat jij lekker zo een dure hebt
Ik denk ook niet dat er tussen een Stubben of Hopfner veel verschil zit. Je betaald net als bij kleding voor het merk. Wat dacht je van het verschil tussen Anky spullen en de rest? Daar betaal je ook gewoon voor de naam Anky, want iedereen moet het hebben. En dan maakt het niet uit of de kwaliteit nu even goed is als een goedekoper merk.
Ik merk wel degelijk verschil! Ik heb een Passier GG, en dat ding ligt op ELK paard goed, zit als een huis, en je merkt echt wel dat het kwaliteit is hoor!
en die ziet er nou keurig uit, ondanks dat ie nooit gepoets word enzo!
Destinietje schreef::\ Ik merk wel degelijk verschil! Ik heb een Passier GG, en dat ding ligt op ELK paard goed, zit als een huis, en je merkt echt wel dat het kwaliteit is hoor!
Een vriendin van me heeft een passier gg die nu al zo'n 15 jaar oud is, en al heeel veel heeft meegemaakten die ziet er nou keurig uit, ondanks dat ie nooit gepoets word enzo!
Heerlijke zadels en niet te vergelijke met die goedkope troep!

:D) hij zat best lekker, maar je moet flink je best doen om daar beschadigingen en slijtage op te maken.

) en dat rijdt helemaal geweldig. Ik heb ook een Kentaur geprobeerd maar daar kon ik niet op zitten. Andere springzadels ken ik eigenlijk niet, behalve de Kieffer Norbert Koof, dat rijdt ook fijn.Lielle schreef:Ik heb ook een Kentaur geprobeerd maar daar kon ik niet op zitten.
XchantjuhX schreef:En tsja... je blijft natuurlijk ook een beetje voor de naam betalen, zo zal ik nooit een passier hoofdstel kopen, dan heb je van andere merken bijna de zelfde kwaliteit alleen betaal je de helft.
Passionato"]
verder, KN is een voorbeeld voor een redelijk duur zadel, helemaal vroeger staken ze er aardig bovenuit. Die oude KN's zijn echt oerdegelijk, datleer was zowat onverwoestbaar. tegenwoordig zijn de KN;'s volgens mij alleen maar duurder geworden, en het leer is erop achteruit gegaan!
[/quote]
Ik heb dus een "oude" KN ('96) en die ziet er nog perfect uit, nog geen kaal plekje op het zweetblad, helemaal niks! Het kwaliteitsverschil met de nieuwere KN zadels zie je wel, die zien er meestal minder goed uit (nog steeds absoluut niet slecht overigens) als ze een paar jaar in gebruik zijn, slijten toch iets harder dan die oudjes.
Mocht er iets met mijn "oudje" gebeuren, dan ga ik gewoon weer op zoek naar een ander ouder zadel, dan hoef ik echt niet perse nieuw en dat is dan geen financiele overweging!
Maar dat verschil is bij heel veel zadels zo, heeft ook met milieu-eisen voor de behandeling van leer te maken, al is het moeilijk om echt een omslagpunt aan te geven. Ik zou niet durven zeggen dat een zadel van voor bouwjaar X goed is, maar een zadel van daarna niet meer.
[quote="gekke_koei schreef:kn?? mooie zadels en zitten fijn, maar vaak als je ze 2e hands ziet zien ze er echt zo mooi niet meer uit.
Citaat:Wat springen betreft heb ik een Stubben Siegfried (wie niet )