Wat houdt een "Cross" nu allemaal in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Wat houdt een "Cross" nu allemaal in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 14:31

Dochterlief roept al een poosje dat ze later wil gaan crossen.
Wat houdt dit nu allemaal in, wat heb je nodig, waar gebeurt het.....
Is er eventueel een info pagina van een vereniging voor?

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:09

euhm ik weet niet of er een site voor is, maar ik heb ook wel eens een paar keer een echte cross gereden. Het is een soort natuurlijk hindernis parcours in een bos. Met allemaal hindernissen die gemaakt zijn van boomstammen etc.
Volgens mij heb je er niet echt speciale dingen voor nodig, alleen wel een bodyprotector. Die is bij de cross verplicht. Het is hartstikke leuk, maar eigenlijk ook wel hartstikke gevaarlijk. Vind ik, een paard moet hiervoor wel een beetje conditie hebben, durven springen, en de ruiter moet ook veel lef hebben en ook durven springen enhet paard goed aankunnen
dat was het zo'n beetje, dit houd volgens mij de cross in Haha!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:18

cros is echte vaardigeid en tactiek, en nartuurlijkv ertrouwen met je pony Haha!(heb je emt alles nodig eigenlijk) mijn instructrice doet het ook..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:26

Als je officieel wil gaan 'crossen', zal je samengesteld moeten gaan rijden.
Dressuurproefje
Springparcours
En de cross. Dit is vooral uithoudingstest. Je moet een route door het bos volgen, waarbij je allerlei (meestal) natuurlijke hindernissen tegen komt; boomstammetjes, water. Je moet deze weg binnen een bepaalde tijd afleggen en zonder weigeringen. Pb bijv. Lielle eens, zij crosst zelf ook. Als je even op bokt rondneust kan je nog wel meer crossers vinden, die kunnen alles precies uitleggen.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:28

Een cross wordt ook wel SGW genoemd (SamenGestelde Wedstrijd). Dat houdt in dat je, meestal op 1 dag, een dressuurproef, een springparcours en natuurlijk de cross rijdt.
Heel veel informatie kan je vinden op www.sgw-eventing.nl