hoe meer spieren 'kweken'???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekie

hoe meer spieren 'kweken'???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 13:48

heey, ik heb een tinker van 4 jaar. ik vind haar er te (ja hoe zeg jedat) 'slapjes' uit zien. heel weinig spieren enzo. vooral in haar hals. Schijnheilig Bloos ik vind haar ook wat te mager, maar ik krijg er echt geen vet aan!! Verward ze staat met goed weer buiten (overdag) en ze krijgt savonds en smorgens brokken + hooi. en smiddags alleen hooi. ik rij haar best fanatiek. ellke dag ong. een uur. en ik longeer haar ong. 1x in de week met bijzet. hebben jullie nog tips?? zeg het pleaaese!!

groetjes, OK dan!

ps: ik weet niet waar dit topic bij hoort hoor!! Bloos Verward

Aniekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 14:03

??

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:07

als je echt iedere dag intensief een uur dressuur matig rijdt komen die spieren vanzelf wel, spieren kweken duurt lang, eraf gaan gebeurt zo.
Voor achterhand kan je bijvoorbeeld nog balkjes draven en in-uitjes rijden om meer spier te krijgen.

En om 'm dikker te krijgen denk ik dat je daar vast wel meer over kunt vinden met de zoekfunctie! (Maar sommige paarden hebben gewoon wat minder aanleg om dik te worden)

ariekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:09

goed verzameld rijden! Knipoog spieren kweken duurt lang dus heb gedult

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:20

gewoon trainen en trainen...
er is nog een optie en dat is spuiten, maar dat raad ik je niet aan

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:27

Vet is niet goed voor een paard hoor(waarmee ik niet zeg dat ze mager moeten zijn.. , maar te vet is slecht) en bespiering krijgens ze door beweging. Dat hoeft niet persee door rijden opgebouwd te worden...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:46

Veel hooi voeren schijnt ook te helpen, in combinatie met rijden etc natuurlijk Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:05

Als je haar meer energie laat gebruiken dan dat ze uit het voer kan halen, wordt ze alleen magerder.... de verhouding is belangrijk. Laat je adviseren, maar niet via een forum, want ze moeten het paard zien, zien wat voor werk je doet en weten wat bepaalde gehaltes in je voer zijn (met namen eiwit). ik kan je wel advies geven als je meer info geeft, maar het is toch echt beter om het te laten doen door iemand die de situatie kent. Trowuens, is je paard verder gezond, ontwormd en zo, heeft hij het niet koud (zichzelf warmhouden kost ook energie)?

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:46

Een uur rijden wil nog niet zeggen dat je echt aan spieropbouw werkt. Een goed opgebouwde training kan erg veel doen. Daarnaast goed krachtvoer. Niet te veel maar wel van goede kwaliteit. En als ze wat dikker zou moeten worden, voer waar mais in zit. Ik heb zelf erg goede ervaringen met Marstall. En natuurlijk volop goed hooi! Daar kan geen paard zonder.
Ik ga ervan uit dat je paard verder goed gezond is. Wormen kunnen ook veel kwaad doen. Zelfs als je keurig ontwormt kan het zijn dat je paard toch besmet is. Mestonderzoek is dan misschien een idee.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:49

Goed voer geven waar alle aminozuren inzitten. Goede eiwitten voeren. Ik weet niet wat je nu precies voert? Lijkt me dat je haar genoeg beweging geeft om meer spieren te kweken, ik denk dat het aan het voer ligt.