wandelen met veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

wandelen met veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 16:52

hoihoi,
ik heb een vraagje.
ik verzorg een veulen van 6 maanden oud ongeveer.
het is een welsh mountain(a-tje)en ik wil graag met haar wandelen over straat om haar verkeersmak te maken.
is dat wel verstandig op deze leeftijd en hoevaak moet ik dan met haar wandelen?ik zat zelf te denken op zaterdag en zondag.dus 2 x in de week Verward alvast hartelijk bedankt. OK dan!

SHADON

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 17:07

je kan.. Als ze je vertrouwd..Lachen gewoon gaan wandelen op heel rustige wegen en als dat goed gaat ga je naar de wat drukkere wegen..
Je kan ook nog naar het bos maar daar zou k nog ff mee wachten tot ze anderhalf is of ouder..
en ALS je gaat wandelen dan moet JIJ wel aan de kant van de weg lopen.. hoe vaka maakt niet uit maar niet te ver weg van huis..Lachen Succes..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 18:00

ik ken het veulen al sinds ze 5 uur oud was en heb haar zelf helemaal halstermak gemaakt en ze loopt ook mee.ik heb al zo,n 4x langs een redelijk drukke weg gelopen met haar en ze schrok zo nu en dan maar verder ging het goed.ik heb wel gemerkt dat ze graag wandelt want ze wil graag vooruit.ze is ook niet al te groot en ik kan haar makkelijk aan.
ik neem voor de zekerheid wel eens een klein takje mee om haar tegen haar kont te tikken(heel zachtjes natuurlijk)als ze ff niet vooruit wilt.maar hoelang en hoevaak mag ik dan met haar wandelen??

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 18:02

trouwens...
ik woon in venray en de pony,s staan in oostrum(alle kleine ponytjes die er staan verzorg ik)wel toevallig dat jij in de buurt woont Tong uitsteken Haha!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:04

je verzorgt het veulen, dus is het niet van jou.
mag het van de eigenaars?

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:18

Als het van de eigenaren mag is het alleen maar goed om met hem te lopen, bewegen is goed voor die jonge beesies.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 19:40

ik mag best wel veel van de eigenaar.
ik moet ook altijd mee naar keuringen en shows om de pony,s klaar te maken en voor te brengen.in februari moet ik weer mee naar de hengstenkeuring en moet dan onze dekhengst(mijn verzorghengst)
klaar maken en ik hoop dat hij goedgekeurd word want hij is nu net 4 jaar jong Haha! hij is ook te bewonderen op http://groups.msn.com/MijnPonyDaily/pon ... lbumlist=2

hij heet emilio en je kunt ook picasso en de veulens bewonderen.
het veulen waar ik het over heb is butterfly.
ik hoop dat ik voortaan met haar mag wandelen.
maar ze mag natuurlijk niet al te mak worden.
dat kost punten op de shows en keuringen.
welshes moeten fel zijn en moeten mooi kunnen lopen.
maar dat weten jullie al denk ik.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:49

ja tuurlijk kan je met veulens wandelen.
ik heb zelf 2 veulens van nu 6 maanden oud, en wandel een paar keer per week met ze .
meestal loop ik dan een half uur/tot een uur.
en ze vinden het heel leuk, ik doe het al vanaf dat ze een paar weken oud waren.( maar dan met de moeder en niet te lang)
ook zijn ze daardoor al gewend aan verkeer.( het zijn een wels en een shetje)

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:50

Heey,

Ik heb ook een jaar geleden toen mijn veulen een half jaar was ook gewandelt kan rustig als je maar vertrouwen in elkaar hebt!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 20:13

kunnen jullie mijn verzorg welshhengsten en veulens bekijken en zeggen wat jullie van hem vinden? Verward wil namelijk weten wat er beter kan en of ze niet te dik zijn. ze staan op http://groups.msn.com/MijnPonyDaily/pon ... lbumlist=2

o,ja
de veulens heten butterfly en inowa en de hengsten zijn emilio en picasso.
je mag ook commentaar geven op de andere pony,s als je iets kwijt wil

alvast bedankt Haha!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:17

tuurllijk kan dat als je het beetsje maar de baas bent en niet alleen. dat je vriendin ofzow mee gaat das beter..... ik heb het ook altijd, doe het nog steeds trouwens. gedaan en hij vind het nog steeds geweldig eerst ging maar een paar minuten weg en dan steeds langer laats ben ik iets van 2uurtjes weggeweest en he gaat super... je moet wel de bodem af en toe afwissselen is goed voor de pezen eerst paar minuten in de berm en dan op de weg dan op een grindweg dan bijv. op een bospad en ga zo maar door... als je nog vragen heb moet je maar pben

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 22:47

Het kan wel...als ze je echt vertrouwd en ze makkelijk is. Maar ik zou persoonlijk een volwassen pony dan ook meenemen...dan kan ze naar die pony kijken wat die doet als er volgens je veulen iets "engs" is...

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:24

Wandel emt mick vroegah altijd langs de weg, was een rustig weggetje, maak hem eerst goed halstermak, en leer hem een beetje naar je stem te luisteren.. Zondag kan je het beste beginnen, is het meestal rustig op de weg Lachen

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:24

Gewoon doen, wel voorzichtig zijn nauurlijk, ik heb mijn veulen misschien iets té vroeg mee naar buiten genomen, maar ze is nu twee jaar, en schrikt nergens meer van, ze staan ook langs een hele drukke weg en daar heb je alleen maar profijt van als ze al jong verkeers mak gemaakt worden. Mijn veulen ging toen ook overal mee naar toe, naar het bos, naar huis noem maar op en ze vond het overal gezellig! Wel opletten dat het diertje niet gestrest raakt. Mijn pony is nu 2,5 jaar en we willen haar binnen nu een een half jaartje rustig gaan beleren en nemen er alle tijd voor, en het is dus alleen maar mooi dat ze zo geod mak is!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 13:25

Haha! ik heb het aan de eigenaar gevraagt en hij zegt dat we volgend weekend beginnen om met beide veulens te wandelen want ik wil graag met butterfly wandelen maar inowa is degene die over zo,n 5 maanden naar de show moet(dan is ze 1 jaar)dus we gaan dan maar met beide veulens wandelen.butterfly luisterd goed naar mijn stem en als ik haar roep komt ze meteen aangerend.ik zou in principe gewoon met haar kunnen wandelen maar de eigenaar is er liever bij.voor mij is het ok.
hij is wel gezellig en maakt vaak grapjes en probeert mij zoveel mogelijk van de welshfok bij te brengen.als ik iets vraag geefd hij zo,n goed mogelijk antwoord.

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:05

het is idd heel goed om te wnadelen niet teveel en te lang.
Ik wandelede ook altijd met makey (nu 2.5) en het heeft volgens mij heel goed bijgedragen in de band die we nu hebben ze vettrouwt me heel erg.
En een leuke bijkomstigheid is dat ze dus nu al helemaal verkeers make is en dat is wel prettig wnat dan hoeft dat straks niet meer als ze ingereden is
veel succes

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 14:19

het is jammer dat butterfly maar 1.20 meter word ongeveer.
anders had ik haar als 3 jarige kunnen inrijden.maar helaas ben ik te groot(1.58) Huilen