hard gaan met springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jennaviv

hard gaan met springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 13:15

Mijn paard is nu 5 jaar, en we zijn al een tijd bezig haar een beetje normaal te laten springen, want elke keer als ze een hindernis ziet, gaat ze er heel hard galoperend op af, en ze is behoorlijk sterk, dus ik kan haar haast niet houden. Heeft iemand misschien een tip of een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:32

Dit probleem ken ik Schijnheilig

Mijn 11jarige pony deed het ook altijd..
Ik zou in ieder geval een Martingaal omdoen en vanuit Draf inkomen zolang dat mogelijk is.

Na verloop van tijd werd het bij hem beter, hij bleef wel hard gaan maar niet meer Ongecontroleerd.
Een meisje uit mijn les springt met een Passoabit, dit omdat haar paard werkelijk niet te houden is..
Zou je eventueel altijd nog kunnen proberen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:43

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:02

wat ik vaak deed,was een soort volte voor de hindernis rijden,net doen alsof je erop af wilt gaan,maar dan toch paar meter ervoor (was meestal net als ze hard gingen)een volte rijden.
bleef ze mooi op eem tempo lopen dan nam ik de hindernis wel en beloonde ik haar Lachen
hielp ook goed Lachen

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 17:17

Wat beautyfull_mickey zegt helpt goed. Zelf rijd ik Nancy altijd met een Passoa bitje omdat ze zo kickt op die hindernis, dat ze soms echt niet meer te houden is. Met dit bitje erin helpt t goed Lachen