Zal ik scheren of niet??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

Zal ik scheren of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 11:41

Hoi

Ik heb een paardje die in de winter ondanks dat ik hem vroeg een deken opdoe, erg dik in zijn haar zit. Hij is verder in prima conditie, maar tijdens het het rijden zweet hij erg. Als ik dan klaar ben, doe ik hem altijd een goede wollen zweetdeken op, maar het duurt dan altijd nog een tijdje tot hij droog is. Nu zit ik er over na te denken om hem te laten scheren, maar ik durf het ook eigenlijk weer niet. Wat zouden jullie me aanraden. Is het beter om het wel te doen, of zeggen jullie laat hem maar lekker zijn lange haren houden.

Moet nog wel ff vertellen dat Mac elke dag buitenkomt. 'S avond gaat hij wel naar binnen. In de winter krijgt hij een 300 grams deken op. Is dat dan warm genoeg voor hem?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:51

ja,al je echt fanatiek rijdt,dan zou ik idd overwegen om toch te gaan scheren,das makkelijkker voor jou,maar ook beter voor je paard Knipoog

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 11:54

Ik rij idd wel fanatiek.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:56

dan is het misschien wel raadzaam om 'm te scheren!!!!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:10

Als je gaat scheren moet je wel met een aantal dingen rekening houden:
Je moet je paard altijd even losrijden met een zweet of uitrijdeken, zodat hij het niet heel erg koud krijgt, ook als je gaat uitstappen moet je er gelijk weer een deken opleggen! Het is dus wel een gedoe met dekens...
Ook weet ik niet of een 300 grams deken voldoende is als je paard ook nog iedere dag buitenkomt, je moet dan als het echt koud is een dikkere deken opleggen, of een onderdeken eronder leggen.

Wat ik me afvraag is hoe erg je paard zweet, hoe lang duurt het voordat hij droog is?
Mijn verzorgpaard werd vorig jaar wel geschoren, maar hij zweette echt verschrikkelijk. Hij stond regelmatig nog een halve dag na te zweten onder een zweetdeken.

Zelf vind ik een geschoren paard prettig, maar als je paard normaal binnen het uur droog is na het rijden zou ik het niet doen.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:13

gewoon scheren zal ik doen!en nogmaals een deken is niet voor de kou!maar tegen het voorkomen dat het paard dik in ze haren schiet, als je m geschoren hebt moet je er wel een deken bij op doen!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:56

ik zou het niet doen zeker als hij nog buiten komt. al dat gedoe met dekens nee ik niet hoor. gewoon als hij zweet een zweetdeken een uur erop en daarna gewoon er weer af. en je pony is droog. en kan wer lekker naar buiten. scheren is luxe voor de baas en niet voor je paard.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 13:19

Mijn paard is helaas niet na een uur droog. Het duurt zeker wel 3 uur. En hij zweet echt heel erg. Het zweet loopt hem langs de benen.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:24

ik zou t wel doen... zeker als je paard zo nat wordt is het voor hem denk ik ook fijner om "kaal" te zijn

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:24

ik ben zelf niet voor het scheren van paarden, maar misschien dat het in jou geval wel beter is. of die deken dan warm genoeg is, weet ik niet.