Kennismaken met eigenaar verzorgpaarden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Kennismaken met eigenaar verzorgpaarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 08:50

~Hey!
Ik was wel even benieuwd hoe het bij jullie ging met de kennismaking met de eigenaar van je verzorg/bijrijdpaarden.
Nam jij de 1e keer je cap mee?
Verwachtte je dat je mocht rijden?
Welke afspraken hebben jullie gemaakt?
En liet ze je alles zien? (rondleiding)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 09:44

Ik ben de eerste keer langs gegaan om kennis te maken en had mijn gewone kleren aan. Ik kreeg toen een rondleiding, ze vertelde over de paarden en we hebben veel gepraat over mijn ervaring en wat er van weerskanten mogelijk is. Toen dat leek te klikken hebben we een nieuwe afspraak gemaakt om echt iets met de paarden te gaan doen.
Bij verzorgsters voor Andrew vraag ik of ze gelijk willen rijden of eerst kijken. Als ze zelf les reden, ging ik altijd eerst een keertje kijken of het er netjes uit zag. Dan maakte ik daarna pas een afspraak om te komen kijken en te rijden.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:42

Met mijn eerste verzorgpaard heb ik gebeld met de eigenaresse. Zij heeft toen wat over het paard verteld. We hebben een afspraak gemaakt dat ik kwam kijken op een avond dat ik priveles had met een manegepaardje. Toen ik aankwam vroeg ze of ik met het paard die les wilde rijden en dus ik ging de eerste keer gelijk rijden. Zij heeft toen gekeken en daarna besloten dat ik haar mocht bijrijden.

Tweede paardje heb ik via marktplaats gevonden. Ik heb een aantal keer gemaild met de eigenaresse en zij heeft wat over de pony verteld. Daarna hebben we gebeld om een afsrpaak te maken om te komen rijden. Ik kwam toen ook echt voor het rijden (en gezelligheid natuurlijk). De eigenaresse is de eerste keren met rijden er wel bij geweest. Dat vond ik ook wel fijn.

Nu rijd ik het paard van mijn schoonzusje bij, maar daara had ik al een aantal keren op gereden. Ik was al een aantal keren met haar meegegaan en als zij dan aan het rijden was, wisselden we mekaar op een gegeven moment af. Toen ik hem bij ging rijden, heb ik dus alleen maar een sleuteltje gekregen en ging ik in mijn eentje naar hem toe.

Nu rijd ik ook af en toe een arabiertje van stal bij. Ik kwam met eigenaresse aan de praat en ze zei dat ze iemand acoth. Maar ik had toen even geldnood, dus kon het niet betalen. Toen heb ik aangeboden het paardje te rijden totdat zij een bijrijder gevonden zou hebben. Dus hebben we de volgende dag afgesproken, zodat ik zou gaan rijden. Zij wat dingen uitgelegd en ik rijden. Daarna sleuteltjes gekregen en ik kon die dagn dan gewoon rijden.

Wel heb ik ook altijd mijn cap bij me, want ij rijd niet zonder cap en ook heb ik dus mijn rijkleding aan.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:34

uhm..
met arzu,z e stond de hele zomer op het land van mijn buren, ik zou haar naar haar huis rijden, Toen stond Aartjan eral, en ik zat dus nog op Arzu, legde hij uit waar ze kwam te stan, en dat ik maar voor der moest blijven zorgen, en dat hij dus Aartja heette, enz. Haha! Dus de volgended ag weer naar Arzu toe(wel met cap voor het geval hij dat graag wou) Lekker gedaan wat ik graag wou doen, en na ene paar weken gevraagd of ik een keertje buiten mocht rijden, toen zei die jaa, ga maar lekker je gang, ik bemoei me er niet mee. Dus tsja Haha!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 17:15

Bij Tonny werd ik op stal gevraagd of ik hem wilde verzorgen/rijden. We hebben toen even met elkaar gesproken en een afspraak gemaakt om het uit te komen proberen.
Bij Nancy ging het eigenlijk ook zo. Alleen ik wist al ongeveer een maand van te voren dat ik een haflinger ging doen, maar een maand later zou ze pas bij ons op stal komen. Was dus wel een verrassing om te zien welk paardje ik zou gaan rijden.
Sean reed ik al wel eens toen die vrouw vroeg of k m op vaste dagen wilde gaan rijden.