waar koop je draad om leer te naaien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

waar koop je draad om leer te naaien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 23:06

Waar koop je dat draad om leer te naaien? Dus gewoon het juiste draad om een stikseltje vast te kunnen zetten. Ik heb nog een klein stukje, maar ben bijna door het klosje heen.
Bij Divoza staat iets in de catalogus, maar dat lijkt op het plaatje van de vlechttouw. En dat is juist weer te dik. Of hebben ze het wel?
Wie weet waar nog meer? (liefst in het noorden of per internet te bestellen) En de prijs?

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:13

In de divoza catalogus staat dat touw wat jij bedoeld ook.dat is het goede touw

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 09:30

kadans16 schreef:
In de divoza catalogus staat dat touw wat jij bedoeld ook.dat is het goede touw

zeker weten? Dan moet ik daar eens informeren. Heb namelijk een teugel continu in gebruik maar het stiksel laat los. En dit kun je vrij gemakkelijk zelf maken, met een beetje handigheid is het niet van het reparatiewerk van de schoenmaker of de zadelmaker te onderscheiden.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:41

Ik zou gewoon even naar Divoza bellen en het vragen. Dan weet je zeker dat het het goede is...

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:28

staalgaren doet ook vaak wonderen.

Op die manier heb ik eens mijn suede chaps gemaakt.
Is nooit meer losgegaan.

Het is wel handig om het garen dubbel te doen als je gaat naaien

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:55

Heel simpel, bij de schoenmaker. Als ik het nodig heb ga ik met een leeg klosje naar de schoenmaker en koop een paar meter. Dan heb je ook nog de keuze uit kleuren en materiaal.

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:24

Dat draad hebben ze volgnes mij ook bij Ruiter & Mensport Danielle in Steenwijk. Maar ik weet niet zeker of dat ook het draad is wat jij bedoelt..
En anders zou ik ook even naar de schoenmaker toe gaan Lachen

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:30

ik zou het bij de schoenmaker vragen. dan heb je ook keuze uit verschillende kleuren. dus doe je best succes!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:57

Tuigenmaker. Bij van Rijs haalt mijn papa het volgens mij altijd.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:47

Gewoon bij garen en band winkel (fourniturenzaak) ijzergaren halen. een kartonnetje kost geloof ik 2 euro...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:28

Je bedoelt denk ik het dikke garen met een vet laagje erop, dat kan je bij Divoza kopen maar dat is idd. het vlechtgaren dus niet geschikt.
Ze hebben in een oude catalogus (in de nieuwe heb ik nog niet eens gekeken) wel de andere staan maar als je die besteld krijg je nog steeds het vlechtgaren, ik was nl. op zoek naar het zelfde als jij zoekt. Ik heb er destijds over gebeld maar dan krijg je zo'n Blond aan de telefoon die het eerst 10x aan een collega moet vragen om tot de conclusie te komen dat ze iets in de catalogus hebben staan wat ze helemaal niet hebben
Ik heb het dus gewoon bij de schoenmaker gehaald, die gebruikt precies het zelfde (het gladde dus en niet zo dik)

Ijzergaren kan je ook goed gebruiken alleen is dat veel scherper dan het vette dikke garen van de schoenmaker/zadelmaker, dit kan dus in het leer gaan snijden maar voor teugels kan het denk ik wel, heb je het voor iets anders ook nodig zou ik het niet met ijzergaren doen.

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:58

[quote="T@nj@"]Je bedoelt denk ik het dikke garen met een vet laagje erop, dat kan je bij Divoza kopen maar dat is idd. het vlechtgaren dus niet geschikt.
quote]

Pektouw

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 12:03

mrie schreef:
Gewoon bij garen en band winkel (fourniturenzaak) ijzergaren halen. een kartonnetje kost geloof ik 2 euro...

Dat is te stug en snijdt. Ik zoek dus echt dat speciale garen. Daar moet je dus bij een schoenmaker voor zijn?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:39

Preddy schreef:
Pektouw

Juist OK dan! het heet pektouw, ik kon er niet meer opkomen Haha!

Germie, idd. bij de schoenmaker is het makkelijkst of je moet een zadelmaker in de buurt hebben, die hebben het zelfde spul

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:42

Vraag het aan Kootstra.