Wat heb ik allemaal nodig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

Wat heb ik allemaal nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 23:04

Hoi,
Ik rij een Fries van 1.63 m. En ik wil even weten wat ik allemaal precies voor hem nodig heb, ik heb de basis dingen, zoals: een hoofdstel, zadel, shabrakjes, borstels, halster+touw, tuig, longeerlijn, longeerzweep, extra bit enz. wel, maar wil graag nog wat extra dingen, zoals een zweetdeken, peesbeschermers enz. wie kan me vertellen wat ik allemaal echt nodig ben en niet de onnodige dingen zoals; 10 halsters voor elke gelegenheid één.. Wat info over het paard en mij, we rijden alleen buiten, B dressuur, we willen oefeningen beginnen voor de L, en springen af en toe eens. Woe o wie kan me helpen???

Bij voorbaat dank Haha! Diana[/u]

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:17

zo te zien heb jij alles al wat je echt nodig hebt... alles wat je dus nu nog kkopt is of omdat iets stuk gaat, of omdat je het leuk vindt...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:17

EHBOkistje met oa wondspray in is ook handig Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:21

Een EHBOkist kan idd handig zijn. Voor de rest heb je zat spullen volgens mij. Al blijft t leuk om nieuwe dingen te kopen Haha!. Een zweetdeken vind ik zelf erg practisch na het rijden.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:27

Peesbeschermers! Wat je zelf ook aangeeft.
Calendulan zalf voor wondjes. Zo groeien de 'oude kleur' kleur haren weer terug en krijg je geen witte haren.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:28

idd peesbeschermers
EHBO kistje is ook handig

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:01

Ik heb je poll (wat vind je het leukst ? warmbloed/koudbloed) verwijderd, die sloeg echt helemaal nergens op Knipoog

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:11

ik vindt zweetdeken, peesbeschermers, bandages, koelingsgel, EHBO, eventueel nog extra dekens voor in de winter (als je hem scheert ofzo) transportbeschermers als hij regelmatig vervoerd wordt. maar PEESBESCHERMERS vindt ik echt SUPER belangrijk! ik rijd er altijd mee (of soms bandages)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 02:03

Zweetdeken oke, maar peesbeschermers heb je alleen nodig als je ze nodig hebt, toch?
Inderdaad ook wat EHBO spulletjes en natuurlijk een boek hierbij want je moet wel weten wat je moet doen bij een ongeluk of wond.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 08:37

ik zou als ik jou was cure mok pillen kopen en standaard door het voer 1x per dag 6 pillen geven...friezen hebben/krijgen snel mok dus ter voorkoming en zowiezo die sokken goed in de gaten houden want friezen hebben in de sokken gauw mijt..Dus een heel dun kammetje is heel handig om de sokken mee te kammen....

Misschien een uitrijdeken

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 09:15

Uhm meestal voor dat je een paard aanschaft zorg je dat je alles al hebr!
Ik vind dit soms heel erg vaag maar goed zo tezien hebje bijna alles al.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 09:25

is het je eigen paard??? (Ik rij een Fries..... dus niet van jou? )

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 09:43

Lisjuh87 schreef:
ik zou als ik jou was cure mok pillen kopen en standaard door het voer 1x per dag 6 pillen geven...friezen hebben/krijgen snel mok dus ter voorkoming en zowiezo die sokken goed in de gaten houden want friezen hebben in de sokken gauw mijt..Dus een heel dun kammetje is heel handig om de sokken mee te kammen....

Misschien een uitrijdeken

waarom zou je een gezond paard elke dag 6 pillen geven?
je kan als je goed oplet mok ook in een vroeg stadium ontdekken hoor. en dan is het prima te behandelen.
ik zou niet zomaar beginnen met medicijnen geven "ter voorkoming van"
de spullen die je nodig hebt ga op een gegeven moment missen, peesbeschermers bv als je een keer gaat springen zijn ze handig. koop ze dan
maar als je alles gaat kopen omdat je het misschien gaat gebruiken, dat is zonde van je geld.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:30

Idd een ehbokistje, verder kan ik ook niets bedenken...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:54

Devica schreef:
is het je eigen paard??? (Ik rij een Fries..... dus niet van jou? )

dat had ik ook al gezien, daarom ga ik ervanuit dat de eigenaar een EHBOkistje heeft en het blijkbaar niet nodig vindt dat je met peesbeschermers rijdt...

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:25

qwinty schreef:
Uhm meestal voor dat je een paard aanschaft zorg je dat je alles al hebr!
Ik vind dit soms heel erg vaag maar goed zo tezien hebje bijna alles al.

Ik had ook mijn paard eerder hoor.
Van te voren al een zadel hebben zonder te weten of het past,vind ik pas dom.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 11:34

Hoi,
De Fries is niet helemaal van mij, maar ik moet wel alles regelen zoals, de veearts en de hoefsmid, ook het voer moet ik regelen, eigenlijk is het net zoiets als mijn eigen paard Tong uitsteken Vooral omdat ie van mijn stiefvader is *LOL* Nog bedankt voor de tips.. OK dan! Ojah.. een EHBO kistje heb ik al..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:36

ik vind ook wel dat je alles al heb wat echt van belang is.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:44

My Dominique schreef:
waarom zou je een gezond paard elke dag 6 pillen geven?
je kan als je goed oplet mok ook in een vroeg stadium ontdekken hoor. en dan is het prima te behandelen.
ik zou niet zomaar beginnen met medicijnen geven "ter voorkoming van"
de spullen die je nodig hebt ga op een gegeven moment missen, peesbeschermers bv als je een keer gaat springen zijn ze handig. koop ze dan
maar als je alles gaat kopen omdat je het misschien gaat gebruiken, dat is zonde van je geld.

Mok heeft daar niks mee te maken mokpillen kunnen geen kwaad-je mag officieel 6 pillen 2x per dag geven. Mijn fries had het ook in begin stadium nou niks hielp er tegen nu zitten zn hele benen onder. De dierenarts heeft toen zn koten behandeld dat is al weg maar die benen en hij heeft er allemaal wild vlees aan over gehouden...met friezen is het echt wel verstandig om het te geven ter voorkoming al helemaal met dit natte weer...

Ik wil alleen maar dat dit andere mensen niet overkomt...friezen hebben moeilijke benen, snel mok, snel mijt die benen zijn echt een dagtaak als je het echt goed wil onderhouden...