zoals sommige weten, ga ik verhuizen. We krijgen stallen en een bak bij huis, maar nou wil mijn moeder larierstruiken om de bak planten. Zijn die giftig voor paarden?
alsvast bedankt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)Zep schreef:was het kauwen op laurierbladeren niet hallucinerend? (voor mensen)

, bedoel je laurier als in deze struiken? (heb even geen betere foto)
jeddah schreef:Ik heb hier uitgebreid onderzoek naar gedaan, want bij mij staat ook Laurier, ik heb zelfs gebeld met een expert van het Ziekenhuis in Utrecht. Laurier is giftig als er zo'n 5 kg van gegeten wordt. Nu wil het toeval dat paarden Laurier helemaal niet lekker vinden en uit vrije wil ook geen 5 kg ervan zullen eten. De mijne hebben er allemaal een keer een hapje van genomen en daarna nooit meer.
Waar je wel voor op zou moeten passen is dat droge bladeren niet in het hooi komen, dan zouden de paarden het niet proeven en dus wel uiteindeijk 5 kg kunnen eten. Maar als de planten gewoon langs de bak staan en je harkt de droge bladeren op is er niks aan de hand.
jeddah schreef:Ik kan het vanaf de foto niet zien, mijn scherm is best donker, ik weet wel dat er meerdere planten zijn die op Laurier lijken. Je zou het aan een goede tijdcentrum moeten vragen, gewoon een stukje meenemen van de plant!