manen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roebeltje

manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 15:32

hoe krijgen jullie de manen van je paard zo lang. ik doe altijd vlechtjes bij mijn verzorgpony en neit te vaak door borstelen hoe doen jullie het. ik weet niet of deze vraag al gesteld was maar kon het niet vinden
gr. ruby(fredjelover)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:52

Door te laten groeien Haha!

ok heel flauw... maar als je het wil laten groeien zal ik toch af en toe de puntjes bijsnijden, zo ziet het er wat 'frisser' uit en groeit het ook beter door.
Ook ligt het aan het paard of pony... bij sommige groeit het gewoon niet hard (of bijna niet zoals bij de mijne Knipoog )
Ook zou ik de manen juist wel borstelen of op afbreken te voorkomen, ontklitten met je vingers.
Want door die beweging verloopt de doorbloeding beter, waardoor de haarzakjes meer voedingsstoffen krijgen en het haar meer gaat glansen en goed groeit

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:57

ik doe er niks aan. af en toe door kammen en dat is het.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:19

Mijn Tinker heeft manen van 100 cm lang..
Heel lang dus..

Ik kam het iedere dag wel uit, met antiklit spray..
Anders zit het te veel in de klit..

Ik borstel het met een gewone borstel
waar ik zelf ook mn haar mee doe !!

Daar blijft het heel mooi van vind ik.. Lachen

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:20

Micha heb ik voor de keuring helaas moeten knippen tot 15 cm kort...maar nu groeit het al super! Meestal hielp het groeien door het goed door te kammen en er dan een hengstenvlecht in te doen en deze te laten zitten tot het niet meer netjes zit (niet aan te raden bij paarden die manenschuren, want dan heb je niks meer over!)
Bij mijn shetlanderhengst laat ik het gewoon los en blijf ik er gewoon af, af en toe een harde borstel overheen.....hij heeft al een hele bos manen!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:36

Er niet te veel aankomen. Af en toe uitborstelen, maar verder niet te veel mee prutsen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:37

ik doe er helemaal niets aan, behalve een zachte borstel er door heen halen,

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:56

Het licht er een beetje aan hoe dikke bos manen ze hebben. Een verzorgshet heeft zo'n dikke bos manen dat je ze elke dag wel uit kan kammen...dun worden ze niet...maar andere hebben een dunne bos en dan kam ik ze voorzichtiger uit en iets van 1 keer per week. En regelmatig punten er af knippen...

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:09

Ik zou er nix aan doen als ik jou was. Hooguit af en toe uitpluizen. Als je het borstelt of kamt trek je de haren eruit, zo blijft er op gegeven moment geen haar meer over!

roebeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 20:38

okey nou harstikke bedankt voor de tips!!!!!!