Ik ga zaterdag Marko scheren. Nu heb ik ook nog wat vraagjes - Wat kosten nieuwe mesjes voor een scheerapparaat?
En een dilemma of ik hem helemaal of in dekenmodel zal scheren. Ik rijd 1 dag in de week niet, 5 dagen rijden/longeren of buitenrijden (van 1 uur tot 4/5 uur).
Gisteren heb ik 1 uur gereden in de bak. Het leek wel of ik hem gewassen had zo nat was hij, en dan ook echt overal. Hij heeft 1,5 uur onder het solarium gestaan voordat hij droog was en zijn deken op kon. Ik moest 's avonds afsluiten op stal en dat is 5 dagen in de week het geval omdat ik laat uit ben op school. Ik kan hem dus niet met een zweetdeken wegzetten en het zou fijn zijn als hij 's avonds snel droog is. Nu dacht ik eerst aan een dekenmodel maar na gisteren zou ik hem toch graag helemaal scheren. Wat zou jullie advies zijn?
c_alsemgeest
Geplaatst: 05-11-04 16:00
Ik zou hem helemaal scheren, want als die overal zo nat is blijft het hele dekenmodel ook nat worden... vooral omdat dat grotendeels onder het zadel zit. Je kan in het begin wanneer het haar nog heel kort is met het inrijden een uitrij/nier deken opleggen. Verder een goede deken op stal en weide.
Maar dat is dus wat ik zou doen... aangezien je hem niet met een zweetdeken weg kan zetten
Miran
Geplaatst: 05-11-04 18:47
Dekenmodel wordt niet nat, juist omdat hij zijn warmte kwijt kan. Ik kreeg Sheril ook absoluut niet droog, en nu zweet ze maar een beetje. Om alleen het zweten tegen te gaan, is een flinke baan eraf al voldoende.
Ik heb mijn Haf dit jaar voor het 4e jaar in een dekenmodel geschoren, en het bevalt prima. Het grote voordeel is dat de belangrijke spieren warm blijven, het enige nadeel is dat het niet zo'n mooi gezicht is.
parouscha
Geplaatst: 05-11-04 18:52
Ik zou hem helemaal scheren. Dan zweet hij gewoon nergens meer en is ook prettiger voor het paard als hij lekker droog is en lekker met het dekje kan afkoelen. Ik hou zelf niet van de dekenmodellen, helemaal kaal bevalt me altijd het beste.
Samo
Geplaatst: 05-11-04 19:04
Ik heb laatst nieuwe messen gekocht, deze waren E 39.95...
c_alsemgeest
Geplaatst: 05-11-04 21:29
Samo schreef:
Ik heb laatst nieuwe messen gekocht, deze waren E 39.95...
eh ja
_Michelle_
Geplaatst: 05-11-04 21:47
XchantjuhX schreef:
eh ja
Als je goed leest zie je dus dat ze antwoord geeft op een vraag van Smiley, die reactie van Samo is dus niet raar...
smiley
Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-04 21:50
Alvast bedankt voor de reactie's
Ik kan er nog een nachtje over slapen, meer reacties zijn nog welkom natuurlijk Nu weet ik ook wat ik morgen ong. af kan rekenen voor de mesjes, nog best duur zeg!
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 05-11-04 22:36
Ik was nog meer kwijt voor mijn mesjes. Dus die zijn idd best duur. Dekenmodel heb ik zelf niets mee. Het eerste jaar heb ik mijn pony laten scheren behalve zijn benen en hoofd. Op zich wel handig, alleen dan zweette hij nog op zijn hoofd. Het jaar erop heb ik hem helemaal geschoren maar het hoofd was bijna onmogelijk. Dus weet niet of ik die weer doe. Zijn benen gaan prima, en ik haal alles eraf op de sokken na.
Mijn andere pony (Haflinger Max) heb ik vorig jaar voor de helft geschoren, een beetje in eigen patroon. En dat scheelt al ontzettend, maar denk dat die dit jaar gewoon helemaal gaat op zijn benen en hoofd na. Dan houd hij toch het belangrijkste.
Boundless
Geplaatst: 06-11-04 00:27
het schijnt dat je beter met dekmotief kan scheren voor drukplekken onder het zadel
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 06-11-04 01:31
Boundless schreef:
het schijnt dat je beter met dekmotief kan scheren voor drukplekken onder het zadel
Onder het zadel laat je alleen een "gelpad" zitten. (de enige keer dat ik dat ding gebruik )
c_alsemgeest
Geplaatst: 06-11-04 12:16
_Michelle_ schreef:
Als je goed leest zie je dus dat ze antwoord geeft op een vraag van Smiley, die reactie van Samo is dus niet raar...
oh hahaha... sjorrie Zat weer niet op te letten
Nathalie84
Geplaatst: 06-11-04 20:22
Inderdaad onder het zadel kun je het beste zadel motief of een gelpad motief laten zitten.
Succes ermee
Pasha
Geplaatst: 06-11-04 20:27
En En En... hoe ging het??? Vertel vertel ik wil het weten plus foto's Ik moet morgen pasha.. ik durf niet meer hahah ze wordt echt panisch volgens mij
Mja ik doe haar ook gewoon helemaal scheren, ze gaat wel gewoon de wei op maar zelfs de dierenarts zei dat het geen kwaad kon als je haar lijf dan maar goed warm hield met een dikke deken, dat bleef de rest ook wel warm duss...
mrie
Geplaatst: 06-11-04 20:43
Boehoehoe, en ik vind Marco nog wel zo'n geweldig mooie teddybeer!!
smiley
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-04 16:46
Ik heb mesjes moeten bestellen want die hadden ze niet op voorraad. Als het goed is komen ze woensdag binnen, waarschijnlijk dan donderdag scheren
(natuurlijk maak ik foto's )
Ing__
Geplaatst: 08-11-04 19:00
dat dilemma heb ik nou ook! buddy wordt vrijdag ochtend geschoren, en ik kan niet goed kiezen hoe een jachtpatroon leek mij wel het makkelijkst aangezien buddy en ik afhankelijk zijn van een buitenbak maar ik ben er nog niet helemaal uit
Emilia
Geplaatst: 08-11-04 20:44
Boundless schreef:
Ik heb die van mij ook net geschoren en ik heb het model van een sjabrak op z'n rug gelaten.
Emilia
Geplaatst: 08-11-04 20:46
Misschien een tip: Ik was zo dom om gewoon te beginnen. 1 kant ging hartikke goed, maar de ander ekant wilde hij niet. Ik had geen verdoving gegeven. Had er ook niet aan gedacht. Dom, ik weet het. Hij heeft dus 1 nacht met een half geschoren lijf rondgelopen, en vandaag heb ik de andere helft afgemaakt, met verdoving en hij was toen heel braaf.