waarom heeft mijn pony altijd een hanglip?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marn

waarom heeft mijn pony altijd een hanglip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 11:02

Mijn pony heeft al haar hele leven een hanglip (zo noem ik het maar)... De onderste lip hangt altijd los en een beetje open, volgens mij is ze gewoon te lui om haar mond wat te spannen. Echt slap hangt ie. Als ik rij en ze loopt netjes rond, kijk ik wel eens in de spiegel en de bovenste lip hangt dan ook los, in draf zwiept ie van links naar rechts, echt raar.. Ze schuimt altijd heel erg, dus het ziet er echt heel vreemd uit dan, hihi.
Ik vroeg me af waarom dat is en of het normaal is.. Zou het een teken van ontspanning zijn of luiheid?? Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:03

dat is ontspanning Haha!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:05

Die van mij doet het ook. Op de poetsplaats staat ze altijd half te slapen met een enorme hanglip! Het lijkt soms wel een oud wijf Tong uitsteken Puur ontspanning.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:07

centenbakkie Haha! of is het een brievenbus? Tong uitsteken

marn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 11:17

meer een brievenbus, hihi..

Maar als het ontspanning is, is het ook wel raar, want ze heeft het altijd! In de wei, met poetsen, rijden, als ze gek aan het doen is... Maar als ze gek aan het doen is, dan zou je toch zeggen dat ze dan wat opgefokter is en niet zo ontspannen... Vreemd vind ik het maar.

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:21

Wees blij dat het een hanglip is uit ontspanning, die van mij liep de hele tijd met zijn fluit eruit Haha!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:42

ow das echt een heel raar gezicht!
toen ik een paar jaar geleden op kamp was stond daar een paard dat een beroerte ofzo?) had gehad en daardoor ook altijd met een hanglip stond..
tenminste, dat werd mij toen zo verteld.. was een heel treurig gezicht iig..

op de manege hier stond een paard dat bij het rijden altijd z'n tong uitstak.. ook al was het min tien.. zodra je ging rijden ging die tong eruit, en die zwiepte dan ook zo leuk mee tijdens de draf enzo.. echt een heel debiel gezicht Tong uitsteken

marn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 13:08

als ze de tong uitsteken heb weer een heel andere reden, ben blij dat mijne dat niet doet..

Maar iedereen denkt dus dat de hanglip gewoon onspanning is!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:27

haha! Ben heeft ook een hanglip! Haha!
Hij heeft het niet tijdens het rijden, dan heeft hij het veel te druk met knabbelen op zijn bitje.
Ik vind het wel eel lief gezicht. het klopt dat hij er ook een beetje dommig en oud van uit gaat zien, maar hij vind het lekker zo, dus stoor ik me er niet aan.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:48

Het kan ook iets anders dan 'alleen ontspanning' zijn. Zeker als je pony het altijd heeft. Je hebt ook mensen die 'van nature' altijd met hun mond open zitten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:07

Yep, kan gewoon slappe bespiering zijn, of een beschadigde zenuw.