fleecedeken en waspoeder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

fleecedeken en waspoeder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 23:52

Kan je een fleecedeken gewoon wassen met waspoeder en wasverzachter? weet niet of dit kwaad kan als je die deken op een bezweet paard legt? niet dat hij er straks jeuk van krijgt ofzo.. jah kan misschien dom zijn maar was nou niet dagelijks zo'n deken Verward

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:00

Ik denk dat je sowieso beter vloeibaar wasmiddel kan gebruiken.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:03

mijn moeder wast de dekens atijd met gewoon wasmiddel, gaat goed hoor, nergens last van gehad.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:05

Gewoon goed uitspoelen, dan is er niets aan de hand.
Ik laat paardenspul vaak na het wassen nog een keer extra door de machine draaien, maar dan zonder wasmiddel.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:17

waspoeder wel, wasverzacher zou ik niet doen, dat vomt een soort laagje over de stof waadoor het vocht minder goed opgenomen wordt Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:55

Idd. met susan eens, geen wasverzachter gebruiken, dat komt de zweetopname niet ten goede.
Verder kan je met waspoeder bij een zwarte deken witte vlekken overhouden als je teveel waspoeder gebruikt maar dat is een kwestie van goed naspoelen.
Jeuk hebben ze er volgens mij niet zo snel van maar er zijn paarden die een zeer gevoelige huid hebben en dan kan je het beste ongeparfumeerde wasmiddelen gebruiken.
Dus, om helemaal safe te zijn: geen wasverzachter (ik gooi ze zelf in de wasdroger, dan heb je het ook niet nodig) gebruik een ongeparfumeerde vloeibaar wasmiddel

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:58

Ik gebruik sowieso nooit waspoeder voor mijn was, altijd vloeibaar wasmiddel. Ik draag namelijk veel donkerblauw en zwart, en daar zie je poederresten nogal goed op. Mijn fleecedekens was ik ook met dat vloeibaar wasmiddel, kan prima. Voor paardenspullen gebruik ik trouwens nooit wasverzachter, om de redenen die hierboven al zijn genoemd.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 08:12

T@nj@ schreef:
Dus, om helemaal safe te zijn: geen wasverzachter (ik gooi ze zelf in de wasdroger, dan heb je het ook niet nodig) gebruik een ongeparfumeerde vloeibaar wasmiddel

Ik zou hem dan gewoon laten drogen, bij mij worden ze anders vreselijk statisch. en kleven ze aan elkaar vast.
Ik gebruik een vloeibaar wolwasmiddel, dat is zowiezo al minder agressief. En daarna was ik spijkerbroeken, omdat er aan andere kleding anders overal haren aan vast blijven plakken.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:58

Ja ze worden idd. wel heel erg statisch maar dan hang ik ze even buiten over het hek en dan is dat er ook weer uit
Overigens moet je sowieso erg oppassen met een droger, de boel kan er ineens een paar maten kleiner uitkomen (ik heb het zelf gelukkig nog nooit gehad)
Na het deken wassen spoel ik de wasmachine altijd eerst een paar x door en daarna idd. spijkerbroeken/werkkleding om de laatste restjes haar daarop te laten komen i.p.v. op mijn goede goed Haha!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 16:37

ok thnx

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:36

gewoon vloeibaar wasmiddel, geen wasverzachter Lachen

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:52

Karin schreef:
Ik gebruik sowieso nooit waspoeder voor mijn was, altijd vloeibaar wasmiddel. Ik draag namelijk veel donkerblauw en zwart, en daar zie je poederresten nogal goed op. Mijn fleecedekens was ik ook met dat vloeibaar wasmiddel, kan prima. Voor paardenspullen gebruik ik trouwens nooit wasverzachter, om de redenen die hierboven al zijn genoemd.

The same here, ik gebruik ook alleen maar vloeibaar wasmiddel. Vind het lelijk als je de wasmiddelresten nog op je broek zitten.
Verder gebruik ik voor de paardenspullen nooit wasverzachter.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:26

ik was de fleecedekens gewoon met de hand in koud water.
soms een klein beetje vloeibaar was middel in het water en het ruikt weer fris(is het dan natuurlijk ook)

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:27

Ik doe het met vloeibare