Jou mening gevraagd!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

Jou mening gevraagd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 23:02

Wij hebben thuis een groenten tuin. Nu denken jullie vast: waar moet dit heen??

Maar deze tuin gaat voor een deel weg. Nu heb ik thuis 1 fokmerrie en 2 nakomelingen daarvan. Ik rij zelf weinig paard, ik ga alleen met de merrie wel eens naar het bos.

Maar omdat de groententuin voor een deel weggaat, zitten wij er aan te denken om er een paardenbak neer te leggen. Dit met het oog op de toekomst.

Dat ik misschien wel pension paarden wil gaan houden. Op een boerderij heb je namelijk plek genoeg.

Maar omdat niet heel de groententuin weggaat, zouden wij een rijbak overhouden van:
32 bij 20 meter.
Dit is net geen 40 bij 20.

Stel: Jullie zijn op zoek naar een pensionstal en zien dat ik een plekje vrij heb, maar de buurman ook, die wel een bak van 40-20 heeft en verder is alles het zelfde, zou je dan sneller kiezen voor mijn buurman, of maakt de afmetingen niet zoveel uit??

Ik hoor jullie mening graag!!

Chade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:04

Ik rijd toch liever in een bak van 40 - 20, maar dit ligt echt ook helemaal aan het paard. ALs ik aankom met mijn Shire of aankom met mijn Shetlander... Das wel een verschil en ligt eraan hoe je paard eruit ziet...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:08

Heel eerlijk???

Als er verder geen verschil is zou ik gaan voor de stalling met de grotere rijbak, maar er is wel verschil want jij zorgt er immers voor dat de paarden een betere verzorging krijgen en veelvuldig buiten lopen in groepjes dat de stallen lekker fris en schoon zijn en dat er een gezellige gastvrije sfeer hangt dit in combinatie met een scherpe prijs zullen veel klanten toch ondanks jou kleinere rijbak gaan kiezen voor jou stal, tenminste dat zou mij van gedachten laten veranderen.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 23:08

Hoe mijn paard eruit ziet?
Ze is bruin, maar dat bedoel je vast niet??

KWPN van 1.70

Chade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:12

trudydejong schreef:
Hoe mijn paard eruit ziet?
Ze is bruin, maar dat bedoel je vast niet??

KWPN van 1.70

Nee haha, dat bedoelde ik niet. Geeft niks, maar daarmee wou ik zeggen dat het ligt aan het paard van de pensionklant. Mensen met grote paarden zullen eerder kiezen voor een grote bak, mits alles hetzelfde is ( kwaliteit, vriendelijkheid, prijs enz )

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:12

ik denk dat ik ook voor de grotere bak zou kiezen!maar het ligt ook aan de verzorging bij jou en bij die andere aanbieder!!!
stel dat het bij jou netter,beter en goedkoper is,kies ik eerder voor jou!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 23:13

Oke, hier kan ik al aardig iets mee.
Bedankt!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 23:14

Wat is een redelijke prijs, als je paarden weidegang hebben, winter en zomer?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:15

ligt eraan,wat je excl.en incl. stelt!zoals voer en dergelijk

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:17

Het zou mij niet uitmaken. Ik zoek gewoon een bijvoorkeur kleinschalige stal zonder veel onderling gezanik. Verder moet Eef het er natuurlijk naar haar zin hebben, dus s zomers dag en nacht op het land moet gewoon kunnen en in de winter zoveel mogelijk.
Als dan ook de prijs nog redelijk is, maakt het me niet eens uit of er überhaupt een bak is Knipoog.

Ik denk trouwens dat je incl. voer en zelf mesten met weidegang zomer en winter zo'n € 175,- kan vragen, maar dat weet jij vast het beste, hoe het bij jullie in de regio zit!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 23:18

Ohja, Nou laat ik proberen te zeggen wat ik dan zou denken te doen:

Oke, een bak van 32-40.
Paarden gaan iedere dag naar buiten. Ze worden s'ochtends voor je gevoerd. Iedere dag krijgen ze vers stro erbij, maar je moet zelf uitmesten. Het voer is inclusief.
Ehm, ben ik nog iets vergeten?

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:22

Ik zou een kleine bak wel als een minpunt ervaren. 20*40 is immers ook niet eens ontzettend groot.

Of ik toch voor jouw stal zou kiezen hangt er helemaal van af wat je verder te bieden hebt.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:27

Kun je de moestuin niet verplaatsen zodat je toch een bak van normale afmetingen kunt maken? Een bak aanleggen kost toch best veel geld en als ie klaar is dan heb je eigenlijk nog geen goede bak. Beetje zonde dus.

HappyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:45

Je zegt net dat je ook weiland hebt, kun je daar niet een bak met de goede afmetingen maken en de oude groentetuin als een soort paddockje maken?

Carola_de_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:11

Je zegt dat de paarden 's ochtends worden gevoerd, krijgen ze 's middags en 's avonds ook nog bix en hooi of kuil?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:16

Ik zou iig als ik jou was ietsje onder de prijs van de buurman gaan zitten, en als dan ook nog je kwaliteit veel bter is..zou ik cker voor joiu kiezen!! Haha!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:19

En dan een dealtje met de buurman maken voor wat betreft de bak Clown Clown

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 09:26

Nou, onze buurman heeft nog geen paardenbak. Dus wat dat betreft zit ik wel aardig. De kleine paddock komt er aan. Of eigenlijk wordt dat een longeerbak. Dat wordt ongeveer 8 bij 8 meter.
Wat betreft de moestuin: deze ligt hier al. Het is alleen dat die kleiner wordt en we zijn een plannetje aan het maken wat we met de rest van de tuin gaan doen. We kunnen dit bij onze gewone tuin voegen, een paardenbak, een klein kinderboerderijtje ofzo.
Kortom het staat nog niet vast wat er mee gaat gebeuren.
Ik was alleen benieuwd of er dan mensen zijn die dit trekken. Verder moeten er dan ook nog boxxen bij worden gebouwd, omdat ik nu 3 paarden heb met allemaal een box, en ik heb er geen één over.

Voorlopig is er dus nog niets. Maar we dachten er wel aan.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 09:29

Kareltje1 schreef:
Je zegt dat de paarden 's ochtends worden gevoerd, krijgen ze 's middags en 's avonds ook nog bix en hooi of kuil?

Tuurlijk krijgen ze voor de rest ook nog eten. Dat zou een beetje zielig zijn.
Overdag gaan ze dus naar buiten, daar eten ze gras. Maar als ze binnen zijn krijgen ze de hoeveelheid brokken die de eigenaar zegt. En een ruif vol met hooi.

Maar ik bedoelde eigenlijk dat dit de eigenaar zelf moet doen, maar dat is misschien wel lastig??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:31

ik denk dat wedstrijdruiters daar zeker over vallen. Ik iig wel, je kunt dan niet fatsoenlijk je proef oefenen en echt fijn rijden is het ook niet. Maar wat is je doelgroep?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:36

Dat laatste ben ik geen voorstander van. Die voert om 17.00 uur, die een half uur later.
Ik zelf zou liever hebben dat er gevoerd werd op een vaste tijd en allemaal tegelijk. Om zo rust op stal te houden.
Afmeting van de bak zou voor mij niet het eerste zijn waar ik naar keek of kijk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:38

longeervak van 8 bij 8 meter is ook echt te klein. Om te longeren moet je toch minimaal een cirkel met straal 15 meter hebben. Maar het zal er denk erg vanaf hangen wie je wil trekken.

@Alane, het is voor mij niet het eerste (dat is verzorging van de paarden) maar faciliteiten in zijn algemeen komt wel meteen daarna. En aangezien ik veel thuis train hoort een goede rijbak voor mij daar dus bij. Maar iemand die vooral buiten wil rijden, zal daar anders over denken.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:01

Persoonlijk zou de afmetingen van de boxen (en of het lichte of donkere boxen zijn) voor mij de doorslag geven, daar brengt het paard in de praktijk het meeste tijd door.

Is alles hetzelfde dan voor de grotere bak (maar alles hetzelfde bestaat niet). Misschien een deal met de buurman over het gebruik van zijn/jouw bak is ook een oplossing (tenzij er heeeeel erg veel paarden staan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:05

Ik wil zeker een bak aan maat.
Dit omdat ik ook graag een wedstrijdje rij en er valt niet fijn te oefenen in een bak die niet klopt.

Uiteraard staat verzorging voorop, maar dat werd niet gevraagt

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:35

als er verder niks verschilt zeker voor de gene met de grootste bak.. Het liefst nog een 20/60 bak.. Lachen