stalling voor hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

stalling voor hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 22:55

Weten jullie in Nederland nog stallen waar je een hengst mag stallen?
En wat je dan aan acomodatie hebt en wat de prijs is?

Ik heb een hengstenveulen met goeie papieren. Die ik niet wil laten ruinen. Maar dan moet ik wel een stal hebben waar hij nog mag staan met zijn ballen.
Mijn vriend en ik waren toch van plan te gaan verhuizen. Dus misschien kunnen we dan een leuk huisje zoeken waar vlakbij ook een stal is waar je een hengst kan stallen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:02

ik heb hier zelf veel hengsten staan,dus een hengst meer of minder...

ik heb ook 4 hengstenstallen...

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:06

ik zou hier eens rond kunnen vragen als je het wat lijkt om in de buurt van sneek te komen wonen?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:18

bij ons op stal zijn hengsten ook van harte welkom hoor! Wij hebben liever een goed opgevoede hengst dan een slecht opgevoede merrie op stal! (alleen staan we op dit moment helemaal vol)

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:20

Bij ons kunnen dus weer geen hengsten gestald worden, omdat het niet mogelijk is om de paarden gescheiden op de wei te zetten. Er staan 2 merries en 1 ruin.

Maar goed, het is wel mogelijk, maar vaak alleen op wat grotere stallen die paarden dus wel goed gescheiden kunnen houden.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:23

bij ons kunnen hengsten gestald worden en in overleg mogen ze volgens mij ook buiten maar dan het liefste in de bak aangezien er ook nog wel eens wat merrie`s buiten staan ...
dan worden ze naar binnen gehaald als er gereden moet worden en na het rijden weer naar buiten gezet meestal door de gene die gaat rijden of door de staleigenaar ...

kijk maar even op de link in mijn onderschrift ...

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:39

je kunt ook een landje huren
waar je stallen op kunt zetten
en dan een gezeldschap dier erbij
dan kan je hem zeker hengst houden
* ik doe dat zelf ook namelijk*

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:50

ik heb je ene pb gestuurd Lachen

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:24

ik ken wel een stal waar je een hengst kan zetten, maar die stal is wel vol nu. Je hengst staat dan op stal en mag ook in de wei mits hij netjes achter de draden blijft.
Je hebt gewoon een bak, voer, hooi en stro erbij, net als een normale pensionstal dus. De staleigenaar heeft zelf 4 hengsten dus die is het wel gewend en weet ermee om te gaan.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:44

He Felicity,

Bij ons op stal zijn hengsten tot 2 jaar toch ook gewoon welkom? Anders moet je dat eens met Jan overleggen! Enne, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst trouwens Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:51

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 11:45

Citaat:
ik heb hier zelf veel hengsten staan,dus een hengst meer of minder...

ik heb ook 4 hengstenstallen...

Is dat in Belgie? En waar in Belgie dan?

Citaat:
ik zou hier eens rond kunnen vragen als je het wat lijkt om in de buurt van sneek te komen wonen?

Heel graag als je dat zou willen. Is wel makkelijk als ik een lijstje heb. Waar op staat waar hengsten welkom zijn.

Citaat:
bij ons op stal zijn hengsten ook van harte welkom hoor! Wij hebben liever een goed opgevoede hengst dan een slecht opgevoede merrie op stal! (alleen staan we op dit moment helemaal vol)

Hahahahahaha Ja dat vind ik ook. Maar niet iedereen vind dat.
En waar zitten jullie?

Citaat:
ik ken wel een stal waar je een hengst kan zetten, maar die stal is wel vol nu. Je hengst staat dan op stal en mag ook in de wei mits hij netjes achter de draden blijft.
Je hebt gewoon een bak, voer, hooi en stro erbij, net als een normale pensionstal dus. De staleigenaar heeft zelf 4 hengsten dus die is het wel gewend en weet ermee om te gaan

En waar is dat. Op de meeste stallen mogen ze niet naar buiten. Dacht ik.

Citaat:
He Felicity,

Bij ons op stal zijn hengsten tot 2 jaar toch ook gewoon welkom? Anders moet je dat eens met Jan overleggen! Enne, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst trouwens

Ja dat weet ik. Maar wil hem langer hengst houden dan 2 jaar. En Jan heeft me duidelijk vertelt dat ie over een jaar anderhalf jaar geruind moet worden.
Dankjewel. Het is een hele mooie aanwinst (vind ik)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:51

net over de grens bij r'daal,in essen...

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:27

Citaat:
Ja dat weet ik. Maar wil hem langer hengst houden dan 2 jaar. En Jan heeft me duidelijk vertelt dat ie over een jaar anderhalf jaar geruind moet worden. Dankjewel. Het is een hele mooie aanwinst (vind ik)

Ik begrijp dat je hem niet wil ruinen ja, ik bedoelde het ook meer als tijdelijke oplossing. Hij kan dan nog zo'n 1,5 jaar blijven, dan heb je iig nog ruim de tijd om rustig te zoeken naar een plekje Knipoog

Ik zag laatst al een foto'tje staan hier op bokt, ik vind het een leuk ding Knipoog[/list]

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:27

Bij ons kan het ook, en de pensionprijs is echt niet hoger dan normaal... Maarre, dan mag ie natuurlijk niet gezellig in de wei naast de merries.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:06

bij ons is het ook gen probleem,er staan er meerdere!
in Nisse,Zeeland

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 14:09

IK sluit dit Topic. Ik open een nieuwe. Ik denk dat er wel meer mensen willen weten waar ze hun hengst kunnen stallen in Nederland.