Scherpte van de sporen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Scherpte van de sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 22:55

Overal zijn er discussie's over de scherpte van sporen. De een zegt hoe langer hoe scherper, de ander zegt, bolletjes kunnen behoorlijk scherp zijn. Ik ben er zelf van overtuigt dat wieltjes vriendelijk zijn, maar weer niet overtuigt of de gladde,grove of fijne wiel het vriendelijkste is...
Zijn hamersporen nou vriendelijk of juist niet, of rij jij liever met hele korte stompe?

Ben erg benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.. vooral omdat sporen een discussie punt blijft!

( ik weet dat een vriendelijk spoortje scherp word aan een onervaren wiebelbeen, maar even afgezien daarvan, puur de werking!!)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:56

hamersporen zijn de ergste sporen, een groot grof wiel het zachtst. Maar het gaat niet zozeer om de sporen als wel om het gebruik ervan.
Ik rij met een grote grove wielspoor (western)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 22:57

Het gebruik is allen bekent denk ik, maar toch valt het me op dat veel mensen anders denken over de scherpte van sporen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:58

Ik heb altijd met de kleinste knobbeltjes gereden, maar mijn verzorgpony wordt boos op mij als ik met sporen rij.. en zonder kan eigenlijk ook wel.. dus geen sporen meer voor mij *LOL*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:59

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:14

ik heb 3 paar sporen, 1cm lang stomp, 2cm lang en stomp en 3cm lang en dat is een blokspoor.
ik rijd haast nooit met sporen, maar bij sommige paarden is het nodig. bij ervaren paarden heb ik meestal de blokspoor om, bij jonge paarden meestal die van 1cm

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:19

Ik heb eigenlijk altijd de korte rechten gehad, niet de bolletjes maar zo'n afgeplatte aan de achterkant. Die bevallen me eigenlijk het beste, lange sporen ga ik al gauw onbewust mee prikken, dat vind ik niks, kortjes kun je mooi net even mee bijtikken als het nodig is.

Afgelopen week reed iemand me even een stompe wielspoor over de handen maar die vond ik eigenlijk nog best pijnlijk...