Het paard wat je nu hebt, toeval?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Het paard wat je nu hebt, toeval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 21:59

Ik kwam in dit [VMR] hoe heet(te) je eerste pony/paard??
topic ineens achter het volgende.
Mijn 1e verzorgpony was een zwarte shetland merrie
Mijn 1e eigen pony is, een zwarte shetland merrie.....

Toeval? Of herkennen meer dit?
Had het eigenlijk nog nooit zo bekeken

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:03

1e verzorgpony was half jaartje 1e eigen pony Haha!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:08

hihi bij mij ook mijn eerste echte verzorgpony is ook mijn eerste echte eigenpony

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:08

Nou, ik heb mijn paard door een heel ander toeval: Als ik nu een paard had willen kopen en ik haar tegen was gekomen, dan had ik haar nooit gekocht. En toch ben ik blij dat ze nu de mijne is, er is tenminste nog wat lol te beleven met zo'n dame die een grote deugniet is en die het bloed onder mijn nagels vandaan kan halen, maar die ook een grote schat is en waar ik enorm om kan lachen als ze weer eens iets uitgehaald heeft Haha!

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:09

Ik heb nooit een bruine warmbloed verzorgd, in tegendeel (trekpaarden, haffies en shetten *LOL*

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:10

hmm ik ben wisselvallig denk ik haha
1e bruine pony
2e wit klein paard
3e zwart groot paard

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:10

Denk dat het ook aan je smaak ligt, waar je voor valt! En een beetje toeval erbij....

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:12

Tja ik tref op de een of andere manier wél altijd paarden met een SUPER karakter en mijn zus met een rotkarakter haha.. tja Cool

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:12

Mijn 1ste eigen paard was een arabische vosmerrie, en het paard wat ik nu heb is een half arabische vosmerrie....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:17

stef schreef:
Mijn 1e verzorgpony was een zwarte shetland merrie
Mijn 1e eigen pony is, een zwarte shetland merrie.....

Toeval? Of herkennen meer dit?
Had het eigenlijk nog nooit zo bekeken

Als je bedenkt dat heel veel shetten zwart of vos zijn, is dat in dit geval idd toeval...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 22:19

tja, maar waarom koos ik voor een zwarte shet? En niet voor een vos, of een bonte? De pony waar we voor Hon zijn wezen kijken was ook een zwarte

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:21

Mijn vorige paard en Max kun je totaal niet met elkaar vergelijken.
Mijn vorige merrie was 1.58 m en Max ruim 1.73m
Een wereld van verschil.
Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:21

Enige shet die ik verzorgd heb was vos, de rest van de verzorgpony's hadden alle kleuren ( heb een hele zooi verzorgpony's gehad, weet ze niet eens allemaal meer )

Ik heb nu een bonte shet... die waren in mijn verzorgponytijd er nog helemaal niet zoveel, zowiezo werd bont toen nogal gemeden.
Bij ons in de buurt nog steeds trouwens, ik ben de enige met een bonte knol in zowiezo het dorp en ook in een heel stuk van de omgeving

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:23

stef schreef:
tja, maar waarom koos ik voor een zwarte shet?

Ben je er zeker van dat jij hebt gekozen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:24

Hmm nee dat heb ik niet...
Ik heb een vos merrie gereden (manegepony), een schimmel Welsh hengstje (later ruin) verzorgt. Ondertussen een bruine manegepony ruin gaan rijden en een vos ruin gaan verzorgen.
Toen een zwarte jaarling gekocht en later nog een 16 jarige vos merrie erbij gekocht Haha!

Ik kijk niet naar de kleur...karakter is belangrijker.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:28

Mijn eerste verzorgpony was(onder andere, het was een kuddie die ik verzorgde) was de moeder van Dennis. Van die groep was Dennis z'n moeder de pony waar ik het het best mee kon vinden.

Toen ben ik verhuist, ging op zoek naar een verzorgpony die dichter bij stond(Dennis z'n moeder was al niet dicht bij, ging ik altijd met een vriendin heen die wel daar in de buurt woonde). Dat werden toevallig Dennis en Tammy, na een paar weken kwam ik er achter dat deze Dennis al de 2e Dennis was uit die merrie Tong uitsteken(van een inspiratieloze fokker). Met Dennis klikte het ook beter dan met Tammy(al was Tammy ook super) en daarna heb ik hem kunnen kopen.

Toch wel leuk dat jou pony een zoon is van je eerste verzorgpony Lachen.

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:39

mijn vorig paard,merrie schimmel,vader uniform,helaas begin januari 2004 overleden,bijna 21 geworden...
mijn vriend,totaal geen verstand van paarden,weet net het verschil tussen de voor en de achterkant van een paard....koopt zomaar een paard voor mij,omdat mijn vriend dit paard grappig vond uitzien!!!
en wat blijkt...het is een halfzusje van mijn vorig paard,toeval???
en het klikt ook nog eens super

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:53

mijn allereerste verzorgpony was een welsh merrie van 1m30
ik heb dravers verzorgd er eentje gekocht, nog eentje gekocht, maar beiden heb ik niet meer.. mijn enige pony(de liefste) is een..
welsh ruintje! ( toch weer welsh haha)

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:06

mijn eerste paard was ook mijn verzorg/manege paard.

maar om op de titel terug te komen. het paard wat ik nu heb is niet echt toeval. ging wel naar een ander paard kijken dan haar, maar vond haar meteen geweldig en heb haar dus meegenomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 23:08

Cassidy schreef:
Ben je er zeker van dat jij hebt gekozen?

In de zin van ik of iemand anders of in de zin paard heeft mij gekozen?
In geval van de 1e, ja, in geval van het 2e, geen idee

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:18

Mijn eerste pony was een vos met brede bles en 4 witte sokken, ik heb nu een paard met een totaal ander uiterlijk.

Maar mijn voorkeur ligt toch duidelijk bij de eerste omschrijving, waarschijnlijk omdat ik met mn eerste zon onwijs goede tijd gehad heb. Misschien verwacht je dat dan weer met een paard wat erop lijkt onzin natuurlijk, maar het trekt wel enorm.

Vossen met brede blessen en 4 witte sokken kunnen bij mij ook niks verkeerd doen, al kijkt ie nog zo vuil, ik blijf hem schattig vinden.

De kans is erg groot, mocht ik in de toekomst een nieuw paard kopen dat het een vos met de daarbij behorende aft. wordt!

We hebben thuis een zwartbonte/ een appaloosa/ een vosbles/ en zwarte/ een d. bruine/ een golden dunn, dus wbt kleur/uiterlijk loopt er van alles rond, niet specifiek 1 kleur of bepaald uiterlijk.

Dat mensen bepaalde voorkeuren hebben in uiterlijke kenmerken dat denk ik wel, dat heb ik ook, maar je weet het nooit, ik ben in de 7e hemel van vossen, maar toch heb ik een d. bruine ruin staan, hmmm..... er is toch iets met dit paard geweest wat mij heeft doen beslissen om hem te kopen en dat had niks met kleur te maken.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:21

Mijn eerste pony, een kleine 30 jaar geleden, was een New Forest schimmel-ruintje.

Ik was op zoek na een paard en hoor me nog luid en duidelijk zeggen... absoluut geen schimmel...

Tja... mijn huidig paard is dus een KWPN-er schimmel-ruin.

Toen ik mijn ega van de "voorlopige koop" telefonisch op de hoogte bracht waren mijn eerste woorden aan hem... ga eerst even zitten ! Haha!

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:21

Dat mijn eerste pony een Shetlander was is geen toeval. Om dezelfde reden die jij al noemde.
Mijn eerste verzorgpony`s waren ook Shetten. Voordat ik die twee zag vond ik paarden nooit zo leuk. Veel te groot en zo. Maar die twee beestjes waren toch wel erg wollig en klein en toen was ik als 12 jarig meisje verkocht.

Toen ik op mijn vijftiende een eigen pony mocht moest het dan ook een Shetlander zijn. Want die zou ik, omdat ze zo klein zijn, makkelijker de baas kunnen Haha! . Niets bleek echter minder waar want Beau was een niet ingereden en niet goed opgevoede jonge pony met een niet al te cooperatief karakter. Maar wat ben ik blij dat ik voor dit kleine monstertje gekozen heb. Had me geen betere leermeester kunnen wensen Lovers

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:24

Mijn eerste paard kwam uit Polen en zou gelijk doorgereden worden naar de slacht, 3 jaren jong en donkerbruin zonder aftekeningen, net een paard, geloof iets van 1.57.

Mijn tweede is een haflinger merrie van 2 en een half jaartjes jong en 1.40 hoog.

Geloof niet dat het te vergelijken is met elkaar.

Wel had zowel mijn eerste als mijn huidige duidelijk karakter en zijn beide stront eigenwijs en 1kennig Haha!
Ow en alletwee merries, maar daar heb ik ze niet op uitgezocht, dat waren ze nou eenmaal.
Ze hebben ook beide de neiging om van de gekste dingen te schrikken, tractors no problemo, bezem? Gruwelijk eng Haha!

Ben wel blij dat Par kwa rijgedrag neit te vergelijken is met Amber...daar kwam ik na een uur rijden beurs vanaf door de vallen die ik in dat uur maakte Haha!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:27

Eerste verzorgpony een wit welshje...
Toen een shetlandertje bruin, en die is ook van mij geworden! Haha! en nu nog steeds in mn bezit..