Knie op slot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Knie op slot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 19:39

Wat zijn de oorzaken hiervan??
Paard bij ons op stal had zn knie op slot en stond dus op de wasplaats.. had ie 's ochtends ook al gehad. Maarja moest dus stukje lopen om in zn box te komen en dan schoot ie even eruit en kon ie 2 passen "normaal" lopen (trok ie zn achterbeen ver op) en dan schoot ie er weer in en sleepte zn been over de grond. En zo ging het een beetje...

Paard staat niet zwaar in training, word gewoon paar keer per week gereden en volgens mij wel ong. 1x per week gesprongen. Tis een 3 jarige, verder staan ze normaal de hele dag buiten en 's nachts binnen...

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:44

Dit komt vooral voor bij jonge paarden die snel groeien. We hebben ook een pony op stal die dit vaak had. Vooral veel rust geven in de tijd dat ze hard groeien. Verder moet dit later geen problemen opleveren. Mocht het paard er toch last van blijven houden, kan je met je DA overleggen, ik geloof dat ze dan doormiddel van een operatieve ingreep ervoor kunnen zorgen dat dit niet meer kan.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:56

Sleutel zoeken............. Haha!
grapje Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:10

ik zou sowiso niet gaan springen met een 3 jarige...maar zoals mloui al zegt..vooral veel rust geven tijdens de groeiperiode

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 21:37

Het is niet mijn paard dus ik kan moeilijk zeggen dat ze hem rust moeten geven... En ik kan dus ook neit gaan zeggen van je moet niet gaan springen met een 3 jarige Knipoog
Maar ik zal doorgeven dat rust een hoop goed doet...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:24

zoveel mogelijk dit paard los laten lopen en in de bak, zodat het kan bewegen. Komt vooral voor idd bij jonge paarden of hoogdrachtige merries (oa. één van mij). Als de knie op slot slaat, moet je het paard een antal stappen achterwaarts laten gaan. Daarna kan het weer gewoon lopen. Verder kan je volgens mijn veearts gewoon gedosseerd rijden/longeren en hoeft die niet op rust... Je moet alleen rekening houden met de leeftijd en de toestand van het paard (dus geen 1.40 parcour springen met een 3 jarig of hoogdrachtig paard). Beweging is juist goed!
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:29

binnendoor laten zetten door hoefsmid

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:30

Wat Yvonne zegt klopt helemaal. Ik heb ook een paard gereden dat het af en toe had, toen hij wat ouder werd en wat sterker was het over.

_ortiz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:32

mischien moet je danifur even pb-en die heeft ook een paard waar zijn knie van op slot slaat.
mischien kan zij je meer vertellen Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:16

ohw unique heeft er ook al last van? bijna al hun jonge paarden maaike, dit is de 3e al die ik zo zie dan. het gaat idd wel weer over maar met rust rijden... ahum dat kent de berijdster niet. Rolleyes ik weet niet of unique zwaar wordt gereden. als de berijdster komt moet ze d'r eigen pony rijden en de 3 jarige. en beide worden al vlot en veel in de draf en galop gezet, de pony moet al haar M-niveau oefeningetjes ff doorsjezen. beetje uitstappen, (als unique even niet oplet en een stap verkeerd zet wordt er hard met de laarzen tegen haar enkels en andere gewrichten geschopt), met de zweetdeken op stal zetten en *tuut tuut* daar is vader weer. Dit alles binnen zo'n anderhalf uur.

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:19

Er staan nog meer topics van hier op bokt onder Medisch, moet je even zoeken. Staan best veel tips en info; heel leerzaam ! Lachen