Iemand ervaring met Special Calmer ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gamier

Iemand ervaring met Special Calmer ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 18:32

Gamier is de afgelopen weken heel schikachtig en gestresst. Ik ben met hem aan het oefenen op de plekken waar hij het meest gestresst is.

Nu zocht ik eigenlijk iets wat hem van binnenuit zou kunnen helpen. Ik geef hem al enkele maanden Relax kruiden maar ik heb niet echt het idee dat het helpt.

Op de site van De paardendrogist kwam ik Special Calmer tegen

Beschrijving volgens hen:
Gedroogd kruidenmengsel voor temperamentvolle en stresgevoelige paarden, speciaal samengesteld voor Arabieren.
Bevat o.a. Citroenmelisse, Guldenroede, Hop, Kamille, Knoflook, Rode Klaver, Rozemarijn, Tijm, Valeriaan

Heeft iemand ervaring met dit product. Of heeft iemand andere ideeën?

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:56

ik heb voorheen alleens nervo van sectolin gebruikt.
en nervcontrol van pavo.
ben over beide tevreden Lachen

ALGEMEEN:

Equi Nervo is een natuurlijke voertoevoeging die speciaal geformuleerd is uit een combinatie van vitaminen en het aminozuur Tryptofaan. Deze toevoeging is ontwikkeld voor nerveuze paarden en paarden die gespannen of gestresst zijn. Equi Nervo kan gebruikt worden als onderdeel van een
trainingsprogramma om de paarden nieuwe dingen te leren of om ze van hun nerveuze gedrag af te helpen. Daarnaast verbetert Equi Nervo de concentratie en leermogelijkheden van paarden zodat ze beter reageren op de trainingsprogramma’s.

Afbeelding

Wanneer uw paard onrustig, druk of gestresst is, kan dat een karaktertrek zijn. U zult met dat specifieke karakter van uw dier rekening moeten houden. PAVO NervControl helpt op een natuurlijke manier de innerlijke rust te herstellen en te onderhouden. Binnen enkele dagen is uw paard merkbaar rustiger. Actieve componenten, zoals magnesium en L-tryptophaan, zijn in de juiste verhouding verwerkt in PAVO NervControl en verbeteren de signaaloverdracht in het zenuwstelsel.

Afbeelding

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 19:50

beautyfull_mickey schreef:
ik heb voorheen alleens nervo van sectolin gebruikt.
en nervcontrol van pavo.
ben over beide tevreden Lachen

Welke had jou voorkeur en op welk termijn heeft het resultaat?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:56

Let wel op: in het spul dat je nu geeft zit valeriaan en dat is op wedstrijden verboden!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 21:03

Simmie schreef:
Let wel op: in het spul dat je nu geeft zit valeriaan en dat is op wedstrijden verboden!

In relax kruiden????? 1 voordeel ik rij (nog) geen wedstrijden! Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:32

Gamier schreef:
In relax kruiden????? 1 voordeel ik rij (nog) geen wedstrijden! Knipoog

Ja, in relax kruiden. Juist daarom. Het is een verboden middel. Kijk maar eens goed op de site van de paardendrogist, daar staat dat het middel niet te gebruiken is als je wedstrijden rijdt. Maar goed, dat is bij jou dus niet van toepassing.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:35

Ja, valeriaan is idd verboden op wedstrijden. Ik heb ook Equi Nervo gebruikt, ik had wel het idee dat het hielp. Succes met je paardje..

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 22:57

Julli hebben helemaal gelijk. Ik heb even op de verpakking gekeken en er zit Valeriaan in. Het is een relaxmix van "the way of natural healing Drechtsteden"

Jammer genoeg helpt het naar mijn idee niet veel. Ik wil absoluut niet dat hij suf wordt. Gewoon iets wat hem kan helpen over zijn angst voor "gevaarlijke" dingen in zijn ogen heen te komen. Helaas is onze band nog niet zo sterkt dat hij mij 100% vertrouwd.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:34

ik heb 3 mnd nerv-control gebruikt. wel prijzig maar effectief !

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:15

Zoek bij de paardendrogist eens naar Biomag , dit is magnesium en werkt in op het zenuwstelsel. Je paard kan er ook een tekort aan hebben. En het is zeker niet duur in gebruik.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:25

Ik heb 'calmer' wel eens geprobeerd, effect nul komma nul (en het stinkt).

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:02

Gamier schreef:
Welke had jou voorkeur en op welk termijn heeft het resultaat?

geloof dat nervo van sectolin wel gebruikt mag worden op wedstrijd.
ik zelf was hier ook het tevredenste mee Lachen

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 22:48

Pavo Nerv ben ik niet tevreden over. Ik heb bij het zadelmak maken Feeling Control Herbsvan Sensipharm gebruikt. erg fijn spul.
www.sensipharm.com

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 09:23

De meeste van deze dingen gebruik je maar een aantal weken. Er is dus niets dat je gewoon altijd kunt gebruiken?