Thorowgood Zadels? Wat voor dressuurzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Thorowgood Zadels? Wat voor dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 16:51

"Goed en vriendelijk voor jouw paard - ongeacht zijn ras of bouw"
Dit staat er op de folder van deze Thorowgood zadels.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring had met deze (kunststof) dressuurzadels...? Goede of slechte? Alles welkom! Tips enz?
Het gaat bij mij om een dressuurzadel voor een gewone KWPNer (1.66m)
Verder ook de vraag: wat raden jullie me aan voor zadel? (Niet té duur, ben arme student). Kn en Daaleman vind ik erg fijn zelf, maar ook erg duur (nieuw niet te betalen...!)

Dus... HELP!

PS. Wil zowiezo Fugers vragen om eens langs te komen en het eea op te meten enzo.
Maar was benieuwd qua zadel zelf wat jullie me aanzouden raden!

Bedankt!!!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:41

Als je Fugers in Soest bedoeld, heb ik errug slechte ervaringen mee!!
Ik heb zelf net een zadel gekocht. Er zijn meerdere winkels geweest en heel veel paste niet. Ik wilde een zwart VZ zadel en heb nu een bruine dressuur. Dus ik zou eerst passen en dan eens kijken wat er mogelijk is. Misschien is het wel minder dan je denkt, zoals bij mij en scheelt een hoop getwijfel/gedenk.
Ik heb nu een eigen merk zadel, helemaal nieuw. Super ligt en staat het en nog zo goed als nieuw. Ik heb ook Thorowgood erop gehad. Lag bij mij nog wel aardig goed, maar vond ze errug lekker zitten en degene die er bij mij op lag was ook heel mooi afgewerkt, met suede en leer!!!
Succes

Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:56

ik rij op een thorowgood griffin, de eerste keren dat ik erop reed was een hel! Had heel erg auw na het rijden, je kan wel raden waar Schijnheilig
Dus had de balen in, maar nu blijkt het aan het paard te liggen, want bij dat paard had ik een onderlegger eronder, dus de voorkant van het zadel kwam wat omhoog.
Nu rijd ik zonder onderlegger op een ander paard en dat zit echt super.
Je hebt suede onder je billen en bij je binnenbeen, dus je hebt een hele stevige zit, rij zelf ook met leren zit, dus glijden doe ik niet meer Haha!
Maar ideaal hoor een kustofzadel, lekker licht en makkelijk te onderhouden! OK dan!

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:53

Citaat:
Als je Fugers in Soest bedoeld, heb ik errug slechte ervaringen mee!!

Ik juist hele goede! Hij is vanochtend voor mijn paard langsgeweest en heeft me heel goed geholpen!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:24

Ik heb ook een thorrowgood Griffin. Ik vind het een fijn zadel. Zit lekker, en je benen liggen er goed aan door de kniewrongen. Ook kun je de beugels onder het zweetblad bevestigen, zodat je benen stiller liggen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 18:57

heb er eventueel wel een voot je te koop!
weet niet wat voor paard je hebt, het zadel is 5x gebruikt maar vanwege mijn reuma kan ik er geen balans in vinden, vind het erg jammer want het zit heerlijk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:00

ik heb er eventueel wel een voor je, heb er 5x mee gereden, het zit heerlijk kan er alleen geen balans in vinden, heb na het rijden dan erg veel spierpijn en meer last van mijn reuma dan anders.
het is nog als nieuw en heb m compleet, het zadel ligt nu op een KWPN merrie met een normale schoft

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:10

ik eb ook slechtew ervaringen met fugers in soest! ZE leggen gewoon wat op je paard en hij kijkt nieteens of het wel goed past. als hij zijn geld maar krijgt! En als je nog een goedkoop dressuurzadel zoekt voor je kwpn-er van 1.66M, ik heb er nog een, een passier van 500 euro en in goede staat Haha!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:11

Ik heb pas een Kentaur dressuurzadel gekocht. Het zit lekker, ziet er mooi uit èn 2 voor de prijs van 1 KN.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:22

Citaat:
ik eb ook slechtew ervaringen met fugers in soest! ZE leggen gewoon wat op je paard en hij kijkt nieteens of het wel goed past. als hij zijn geld maar krijgt!

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Hij kijkt wel degelijk of het zadel goed past. Voor mijn paard had hij op dit moment niet een supergoed passend zadel. Hij had me een zadel aan kunnen smeren, maar zei eerlijk dat wat hij nu had niet goed was voor mijn paard en dat hij over drie weken weer terug komt als hij weer nieuwe zadels (maten) binnen heeft gekregen. Hij had ook tweedehands zadels meegenomen en probeerde me echt niet het duurste zadel aan te smeren.