Mijn paard (kwpn-er en redelijk stevig gebouwt) stond tot voor kort dag en nacht op het land.
Ze heeft een aardig dikke wintervacht en steets als ik haar in de stal (oude koeiestal) zette begons ze helemaal te zweten dit heeft denk ik te maken met dat het voor haar gewoon veel ste warm is in z'n dike winter wacht en dan in een wint stile omgeving te staan.
Ik heb haar toen nog niet geschoren omdat ze dag en nacht nog buiten stonf.
Sinds gister avond staad ze op stal s'avonds om dat het weiland gewoon weg veelste nat is om haar daar nog s'nachts te laten staan.
Nu zette ik haar van morgen op stal en ze was helemaal kleder nat.
Nu wil ik haar morgen of over morgen gaan scheren maar ik weet nog niet wat voor een model omdat ze nog steets buiten loopt overdag als het geen moeras is in het weiland.
Helemaal scheren vind ik een beetje te koud voor haar aangezien ik ook maar 1 deken heb voor haar (wel een dikke deken maar niet met een hals). Dus zat ik een beetje te denken aan een streep dus op de pleken waar ze zweet word er dan geschoren.
Als ik z'n patroon doe..doe ik er dan verstandig aan om de deken s'avods p stal af te laten en dan als ze het land op gaat wel een deken op te doen.
Want ik denk eigelijk dat het ook weer te heet met en deken op opstal voor haar word als ik alleen een de hals een streep doe en onder de buik zeg maar en een sstreek over deachter been (de streepen wel horison taal voordat mensen me verkeerd begrijpen
)Dus wie kan mij helpen door te zeggen waar ik het verstandigst aan doen?